وضعیت آشفته بازار خودرو

در هفته های اخیر قیمت خودرو به طرز باور نکردنی با افزایش همراه بوده است و رکورهای عجیب و غریبی را از خود به جا گذاشتند.

تصویر وضعیت آشفته بازار خودرو

به گزارش سایت خبری پرسون، پژو ۲۰۷ دستی اوایل هفته جاری در غالب طرح فروش برای مادران قرار گرفت. ایرانخودرو قیمت کارخانه پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی را ۲۱۵ میلیون تومان درنظر گرفته، اما همین مدل در بازار آزاد الان تقریبا با اختلاف قیمت دوبرابری یعنی ۱۰۰ درصدی فروخته می‌شود؛ یعنی ۴۳۰ میلیون تومان.

سمند EF۷ دوگانه‌سوز توسط ایرانخودرو ۱۶۹ و در بازار ۴۶۸ میلیون فروخته می‌شود. مدلی که باید آن را رکورددار اختلاف قیمت در کارخانه و بازار بدانیم

پژو ۲۰۷ اوایل هفته جاری در غالب طرح فروش ویژه مادران با قیمت ۲۱۵ میلیون تومان عرضه شد، اما در بازار آزاد دقیقا دو برابر نرخ کارخانه معامله می‌شود؛ ۴۳۰ میلیون تومان. به این ترتیب اختلاف قیمت ۲۰۷ در کارخانه و بازار دقیقا ۱۰۰ درصد است و بررسی‌ها نشان می‌دهد هشت خودرو داخلی دیگر در بازار آزاد بیش از دو برابر قیمت کارخانه خرید و فروش می‌شوند. مدل‌هایی که لزوما گران‌ترین خودروهای داخلی نیستند، اما طبق آمار جزو محبوب‌ترین خودروها در طرح‌های پیش‌فروش خودروسازان هستند.

وضعیت آشفته بازار خودرو |  آژیر قرمز افزایش قیمت خودرو به صدا درآمد!

اختلاف قیمت سمند EF۷ دوگانه‌سوز در کارخانه و بازار الان تقریبا ۳۰۰ میلیون تومان است. در آخرین فهرست قیمت محصولات ایرانخودرو که اوایل آبان امسال منتشر شد، قیمت سمند EF۷ دوگانه‌سوز در کارخانه ۱۶۹ میلیون تومان بود، اما همین محصول در بازار آزاد روز چهارشنبه ۲۵ آبان ۴۶۸ میلیون تومان دست به دست شد. تفاوت ۲۹۹ میلیون تومانی قیمت سمند EF۷ دوگانه‌سوز در کارخانه و بازار به معنی اختلاف ۱۷۵ درصدی آن است و این عدد بین تمام خودروهای داخلی یک رکورد محسوب می‌شود.

قیمت پژو پارس دوگانه‌سوز در کارخانه و بازار تفاوت ۱۵۰ درصدی دارد و در این فهرست جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. در بازار آزاد قیمت پژو پارس دوگانه‌سوز الان به ۴۴۰ میلیون تومان رسید، اما ارزش آن در کارخانه ۱۷۶ میلیون تومان است. تفاوت ۲۶۴ میلیونی قیمت پژو پارس دوگانه‌سوز در کارخانه و بازار باعث شده بعد از سمند EF۷ دوگانه‌سوز بیشترین اختلاف قیمت را در کارخانه و بازار بین تمام مدل‌های داخلی داشته باشد. به‌جز نسخه‌های دوگانه‌سوز، پژو پارس با موتور TU ۵ و پژو پارس سال با موتور XUP ۷ نیز بین رکوردداران اختلاف قیمت کارخانه و بازار دیده می‌شوند. پژو پارس با موتور TU ۵ از این حیث در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. چون اختلاف قیمت آن در کارخانه و بازار به ۱۳۵ درصد رسیده است. ایرانخودرو قیمت پژو پارس TU ۵ را ۱۶۵ میلیون تومان اعلام کرده و فروشنده‌ها در بازار آن را با قیمت ۴۱۶ میلیون تومان به خریداران پیشنهاد می‌دهند.

418215