خواسته قطر از هواداران جام‌ جهانی: شانه‌ها و پاها را بپوشانید

قطر در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ با انتشار راهنمای سفر به این کشور، از هواداران درخواست کرد پوشش خود را رعایت کنند، در جمع ابراز محبت نکنند و به فرهنگ این کشور احترام بگذارند.
تصویر خواسته قطر از هواداران جام‌ جهانی: شانه‌ها و پاها را بپوشانید

به گزارش سایت خبری پرسون، جام جهانی ۲۰۲۲ از یکشنبه ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان‌ماه) در قطر آغاز می‌شود، از همین رو راهنمای سفر به این کشور برای هواداران جام جهانی صادر شده است.

قطر که آماده میزبانی از حدود ۱.۵ میلیون هوادار تا ۱۸ دسامبر (۲۷ آذرماه) خواهد بود، به آن‌ها توصیه کرده است که شانه و پاهای خود را در ملاءعام بپوشانند و از ابراز محبت در جمع خودداری کنند.

بر اساس راهنمای بازدید و سفر به قطر که وب‌سایت گردشگری این کشور منتشر کرده، به هواداران (مرد و زن) در جام جهانی توصیه شده که «شانه‌ها و پاهای خود را در ملاءعام بپوشانند و برای احترام به فرهنگ قطر از ابراز محبت در ملاء‌عام خودداری کنند.»

همچنین هواداران را تشویق می‌کند تا لباسی را بپوشند که در آن احساس راحتی می‌کنند، مشروط بر این‌که متناسب با فرهنگ این کشور باشد. صمیمیت و ابراز محبت در جمع ممنوع اعلام شده است.

گردشگری قطر همچنین اعلام کرد که «الکل فقط در مکان‌های مشخص شده در ورزشگاه‌ها قابل مصرف است. البته، مصرف مشروبات الکلی در اسلام ممنوع است.

گردشگران می‌توانند در بارهای هتل‌ها و باشگاه‌های خصوصی و همچنین در مناطق مشخص شده برای هواداران فیفا و مناطق خاصی در استادیوم‌ها، مشروبات الکلی استفاده کنند.»

نوشیدن در هر جای دیگر یا مست شدن در ملاءعام عملی مجرمانه در قطر محسوب می‌شود. قطر در عین حالی که این مقررات را تعیین کرده، سن قانونی استفاده از نوشیدنی‌های الکلی (برای هواداران بین‌المللی) را بالای ۲۱ سال اعلام کرده است.

قطر پیش‌تر اعلام کرده بود که مطابق مقررات این کشور اسلامی، ورود هرگونه مشروبات الکلی، فراورده‌های گوشت خوک و سلاح همراه مسافر و هواداران جام جهانی ممنوع است.

طبق اعلام وب‌سایت رسمی فیفا، تمام هواداران داخلی و بین‌المللی جام جهانی موظفند برای دریافت کارت هایا کارت دیجیتال، که مجوز ورود به کشور قطر و دسترسی به استادیوم (به همراه بلیت مسابقه) است، اقدام کنند. طرفداران بین‌المللی باید برنامه‌های اقامت خود را برای دریافت تاییدیه نهایی در کارت هایا دیجیتال خود تایید کنند.

مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ در تاریخ ۲۰ نوامبر (یکشنبه ۲۹ آبان‌ماه)، ساعاتی پیش از بازی افتتاحیه این مسابقات بین قطر و اکوادور برگزار خواهد شد. ایران در این دور از جام جهانی قرار است با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا مسابقه داشته باشد. نخستین بازی تیم ملی ایران ۳۰ آبان‌ماه مقابل تیم ملی فوتبال انگلیس خواهد بود.

منبع: ایسنا

418176