حسین شریعتمداری:

چه کسی به این ۲ سؤال پاسخ می‌دهد؟

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: دشمن از سلبریتی‌ها و برخی از رسانه‌های داخلی به عنوان وسیله‌ای برای سنجش میزان حساسیت نظام در مقابل آشوبگران استفاده می‌کند؛ به بیان دیگر، آن‌ها تابلوهای حساسیت‌سنج هستند.
تصویر چه کسی به این ۲ سؤال پاسخ می‌دهد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره جنایت اخیر آشوبگران تروریست در ایذه و اصفهان که به شهادت و مجروح شدن شماری از مردم مظلوم این دو شهر انجامیده است، گفت: حمله تروریستی به مردم در بازار شهرستان‌های ایذه و اصفهان، اگر چه نشانه ناامیدی دشمنان بیرونی از آشوب‌ها و اغتشاشاتی است که طی پنجاه و چند روز اخیر در کشور به راه انداخته بودند، اما این اقدامات تروریستی و چند اقدام مشابه دیگر که طی دو سه روز اخیر اتفاق افتاده و شهادت عزیزان حافظ امنیت و مردان غیور و زنان و کودکان مظلوم دیگر را به دنبال داشته است، بار دیگر و برای چندمین بار از ضرورت برخورد قاطع و پشیمان‌کننده نظام با اراذل اجاره‌ای و داعشی‌های داخلی حکایت می‌کند.

وی افزود: نیروهای حافظ امنیت بدون استفاده از سلاح، نه فقط در ایفای نقش خود برای مقابله با تروریست‌ها و دفاع از جان و مال و ناموس مردم با مشکلات جدی روبرو هستند، بلکه همانگونه که شاهد بوده‌ایم در برخی از موارد قربانی عملیات تروریستی نیز می‌شوند!

مدیر مسئول کیهان گفت:کاش مسئولان و سیاستگذاران نظامی و امنیتی کشورمان به این دو سئوال پاسخ می‌دادند؛ اول آنکه در مقابله با آشوب‌ها از کدام الگو و مدل رایج در جهان پیروی می‌کنند ؟! و اگر الگوی خاص خود را دارند، این الگوی خاص از کدام باور دینی و داشته‌های ملی و تجربی اتخاذ و استخراج شده است؟!

شریعتمداری افزود: در کجای دنیا نیروهای غیر مسلح را به مقابله با تروریست‌های مسلح می‌فرستند ؟! و به مشتی اراذل اجاره‌ای که تقریباً تمامی آن‌ها بلافاصله پس از دستگیری به فلان خوردن می‌افتند، اجازه آشوب و تعرض به جان و مال و ناموس مردم را می‌دهند؟!

وی با تأکید بر اینکه یکی از اشتباهات بزرگ آن است که تصور می‌شود آشوبگران با تشویق سلبریتی‌ها و فلان ورزشکار و یا مدعی اصلاحات به صحنه می‌آیند، توضیح داد: سلبریتی‌ها حقیرتر از آنند که الکوی آشوبگران باشند، تروریست‌های آشوبگر دستورالعمل را از سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه می‌گیرند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تأکید کرد: دشمن از سلبریتی‌ها و برخی از رسانه‌های داخلی به عنوان وسیله‌ای برای سنجش میزان حساسیت نظام در مقابل آشوبگران استفاده می‌کند؛ به بیان دیگر، آن‌ها تابلوهای حساسیت‌سنج هستند و هنگامی که با آن‌ها به عنوان وطن‌فروش و عوامل سرسپرده و مزدور دشمن برخورد نمی‌شود، آشوبگران از این انفعال پیام امنیت می‌گیرند و به صحنه آمدن خود را بی‌خطر تلقی می‌کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین دومین پرسش آن است که چرا تصمیم‌سازان و سیاست‌پردازان به این نکته بدیهی توجهی ندارند؟! آیا توان تجزیه و تحلیل این پدیده شوم را ندارند؟! اگر اینگونه نیست، چرا این تابلوهای وطن‌فروشانه دشمن را به حال خود رها کرده و همراهی و همکاری سلبریتی‌ها در قتل و جنایت را نادیده می‌گیرند ؟! و چرا توضیح نمی‌دهند که سلبریتی‌های وطن‌فروش با آشوبگران وحشی و داعشی‌ها چه تفاوتی دارند؟!

شریعتمداری ادامه داد: آنگونه که اعلام شده است، مدارا برای جدا شدن صف هیجان‌زده‌ها و فریب خورده‌ها از عوامل اصلی و اجاره‌ای آشوب‌ها بوده است که این اقدام هوشمندانه درخور تقدیر است، اما اکنون این دو صف از یکدیگر جدا شده‌اند و تساهل در مقابله جدی و تسریع در مجازات عوامل اصلی بازداشت شده توجیه قابل قبولی ندارد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان به نکته دیگری نیز اشاره کرد و گفت: این نکته نیز مطرح می‌شود که مدارای اولیه برای حضور عناصر اصلی در میدان و شناسایی و دستگیری آن‌ها بوده است که این اقدام نیز هوشمندانه است و پاسخ قابل قبولی نیز به دنبال داشته است، اما اکنون دیگر ادامه مدارا هیچ توجیهی ندارد؛ چرا باید به مشتی تروریست مزدور بیگانه اجازه داد که آرامش و امنیت مردم را سلب کنند و کسب و کار برخی از آنان را به تعطیلی کشانده و یا مختل کنند؟!

418133