هشدار جدی سخنگوی قوه‌قضائیه به هدایتگران اغتشاشات

سخنگوی قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی هیچگونه مدارا و مماشاتی با کسانی که امنیت مردم را مخدوش و در نظم جامعه اخلال به وجود می‌آورند، نخواهد داشت.
تصویر هشدار جدی سخنگوی قوه‌قضائیه به هدایتگران اغتشاشات

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه ضمن ابراز تأسف از حوادث تروریستی شب گذشته در ایذه و استان اصفهان، گفت: باز هم ملاحظه شد که برنامه‌ریزی، سبق تصمیم و دست ناپاک تروریست‌ها، این حادثه را در مناطق مورد بحث ایجاد کرد و باعث داغدار شدن خانواده‌های بزرگوار شهدای شب گذشته شد.

وی افزود: از این حادثه دل مردم عزیز، خداجو و متدین ما به درد آمد و موجب شد عزم ما نسبت به برخورد با این اغتشاشگران، مخصوصا آن‌هایی که با برنامه‌ریزی، تصمیم از پیش گرفته شده و براساس هدایت‌های تروریست‌ها و کشورهای متخاصم، اقدامات‌شان را انجام می‌دهند، قوی‌تر، محکم‌تر و راسخ‌تر باشد.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: ما قبلاً هم اعلام کردیم و الآن دوباره اعلام می‌کنیم که دستگاه قضایی هیچگونه مدارا و مماشاتی با کسانی که عالماً و عامداً مبادرت به اینگونه اقدامات کرده و امنیت مردم را مخدوش و در نظم جامعه اخلال به وجود می‌آورند، نخواهد داشت.

ستایشی ادامه داد: ان‌شاءالله با قوت و قدرت و با اعمال تمهیداتی که صورت گرفته، اغتشاش‌گرانی که در این خون‌های ریخته شده مباشرت، مبادرت و معاونت داشتند و مسبب هستند را با همکاری ضابطین شناسایی خواهیم کرد و به زودی و با رسیدگی‌های قاطعانه، این افراد را به سزای اعمال زشت خودشان خواهیم رساند.

وی بیان کرد: امیدواریم با تمهیداتی که صورت خواهد پذیرفت و تصمیماتی که اتخاذ خواهد شد و با احکام قاطعانه‌ای که در جهت تنبیه این افراد انجام می‌شود، ما دیگر شاهد بروز و ظهور این موارد نباشیم.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: من در همینجا و از طریق خبرگزاری متدین و عزیز فارس، به خانواده‌ها عرض می‌کنم که از فرزندان‌شان مراقبت کامل کنند و اجازه ندهند که هیجانات و احساسات بر آن‌ها غالب شود و افرادی به عنوان محرک و مشوق، آن‌ها را به میدان اغتشاشات بیاورند.

ستایشی افزود: خانواده‌ها مدیریت و جلوگیری کنند و نگذارند که فرزندان عزیزشان که فرزندان عزیز وطن ما هستند و حالا گرفتار دشمنان می‌شوند، خدایی نکرده مرتکب افعالی شوند که وصف مجرمانه دارد.

وی اظهار کرد: باید بپذیریم که یک عده‌ای محرک و مشوق هستند و واقعاً با برنامه‌ریزی کامل افراد را برای اغتشاش هدایت می‌کنند؛ این افراد باید بدانند که ما با آن‌ها هم تعارف نداریم و قاطعانه و بازدارنده با آن‌ها برخورد می‌کنیم، به نحوی که عبرتی برای سایرین باشد که مبادرت به این اقدامات نداشته باشند و از مردم سوءاستفاده نکنند.

سخنگوی قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: به مردم داغدار خوزستان و اصفهان و به خصوص خانواده شهدای شب گذشته تسلیت و تعزیت می‌گوییم؛ ما در این ایام ساختارشکنی‌هایی را دیدیم و امیدواریم بتوانیم اقدامات قاطعی را انجام دهیم که درسی برای کسانی باشد که این حوادث را انجام می‌دهند و نظم عمومی را مخدوش می‌کنند.

418132