امضای تفاهم‌نامه میان استانداری و سازمان سینمایی کشور

افزوده شدن ۳۵ سالن سینما در خراسان رضوی

پس از سفر رئیس سازمان سینمایی کشور به خراسان رضوی در راستای نوزدهمین سفر استانی کمیته مدیران سینمایی، تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان سینمایی و استانداری خراسان رضوی به امضا رسید.
تصویر افزوده شدن ۳۵ سالن سینما در خراسان رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون،ر بر اساس آن قرار است زیرساخت‌های سینمایی مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی بررسی و برنامه‌هایی برای تولید فیلم پی‌ریزی شود.

محمد خزاعی در حاشیه این برنامه گفت: در خراسان رضوی از تربت حیدریه، گناباد و نیشابور بازدید کرده و زیرساخت‌ها را بررسی کردیم. همچنین جلسات کارشناسی برای حل مشکلات شهرستان‌ها برگزار شد و درباره مناطقی که فاقد سینما هستند برنامه‌ریزی شد.

خزاعی افزود: همین برنامه‌ها منجر به امضای توافق‌نامه‌ای با استاندار خراسان رضوی و قرار شد در سال ۱۴۰۲ برنامه‌های کامل‌تر و جامع‌تر در سطح استان داشته باشیم. بنابر این توافق تصمیم گرفته شد تا پایان امسال با ساخت ۳۵ سالن سینما به ظرفیت سینما‌های خراسان رضوی افزوده شود. همچنین بنا شد سینما‌های تربیت حیدریه، کاشمر، سبزوار و نیشابور احیا و مشکلات برطرف شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور در حوزه تولید فیلم کوتاه و آثار سینمایی نیز بیان کرد: در این حوزه بودجه‌هایی تخصیص شد تا این دفاتر بتوانند برنامه‌ریزی جامع و کاملی در این حوزه داشته باشند.

به گفته خزاعی، از دیگر توافقات در حوزه برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌ها در خراسان رضوی بود و بنا شد از این موضوع حمایت جدی شده و برنامه‌ریزی شود تا اگر با توجه به توسعه خوب سالن‌های سینمایی خوب استان، رویدادی در استان برگزار شد سازمان سینمایی حمایت کند. همچنین در حوزه آموزش تصمیماتی گرفته شد که تجهیز دفاتر سینمای جوان استان تا پایان سال یا در نهایت نیمه ۱۴۰۲ مجهز به تمام امکانات شوند. زیرا این دفاتر ۱۲ سال پیش تجهیز شدند و تجهیزات اکنون فرسوده هستند.

رئیس سازمان سینمایی کشور یادآور شد: افدامات دیگری که بر اساس این تفاهم‌نامه انجام خواهد شد تشکیل شورای هماهنگی سینما در استان‌هاست که همه نهاد‌ها و سازمان‌ها در آن حضور خواهند داشت و به بررسی مشکلات مختلف در عرصه سینما خواهند پرداخت.

منبع: شهرآرانیوز

418065