برگزاری بیست و یکمین همایش سراسری بازرسان بانک ملی ایران

نخستین روز از بیست و یکمین همایش و کارگاه آموزشی سراسری بازرسان بانک ملی ایران که با حضور قائم مقام، اعضای هیات مدیره، هیات عامل، معاونان و جمعی دیگر از مدیران ارشد بانک برگزار شد، بیش از چهارصد نفر از بازرسان بانک از سراسر کشور در مرکز رفاهی و آموزشی بابلسر گردهم آمده اند.
تصویر برگزاری بیست و یکمین همایش سراسری بازرسان بانک ملی ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، در این همایش ضمن تشریح نقش موثر بازرسان در توسعه بانک، نسبت به اهمیت نظارت سیستماتیک و بازنگری در رویه ها و فرایندهای بازرسی تاکید شد.

ابوالفضل نجارزاده قائم مقام بانک ملی ایران در این همایش ضمن تشکر از تلاش ها و زحمات بازرسان در کل کشور با بیان این که عملکرد و فعالیت های بازرسان اثرگذاری بالایی در بانک دارد، اظهارداشت: با توجه به اهمیت ارائه خدمات بهینه به مشتریان در بانک ضرورت دارد بازرسان با راهنمایی همکاران و واحدها، حساسیت لازم را در همکاران ایجاد کنند.

وی با اشاره به این که صیانت از ارزش ها رکن اساسی هر سازمانی است، گفت: بازرسی در بانک ملی ایران نقش و جایگاه ویژه ای دارد و همواره بازرسان باید به مسایل با رویکرد پیشگیرانه بنگرند و بر حفظ و صیانت از ارزش ها متمرکز باشند.نجارزاده در ادامه با بیان این که مهم‌ترین اهداف در نظارت بر واحد های بانک‌، تحقق ارائه بهترین خدمات به مشتریان است، گفت: با اصلاح و بازنگری بر امور رویه های بازرسان شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی آن ها خواهیم بود.

وی در ادامه خواستار ورود نظارت و کنترل بازرسان به تمامی واحد ها و شرکت های تابعه بانک شد و گفت: شفاف سازی در تمامی امور موثر است که منجر به حفظ و سلامت اداری، جلوگیری از جرایم و انحرافات سازمانی و کاهش هزینه‌ها می‌ شود.

وی بازرسان را چشم بینای سازمان و مدیران ارشد بانک دانست و تصریح کرد: بازرسان نقش بارزی در حفظ و توسعه بانک دارند و با عملکرد درست و به جای خود زمینه صیانت از ارزش های بانک را فراهم خواهند کرد.نجارزاده شایسته سالاری و جانشین پروری را در بانک لازم و ضروری دانست و گفت: یکی از اقدامات مهم بانک در توسعه منابع انسانی موضوع جانشین پروری است که از اولویت های بانک محسوب می شود.

حسن مونسان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در این همایش با بیان این که بازرسان نقش اساسی در اصلاح ترازنامه بانک دارند، گفت: بازرسان با آموزش صحیح در اجرای سیاست های راهبردی بانک موثر خواهند بود.

وی گفت: بازرسان با رصد درست و عملکرد مطلوب و صحیح خود موجب پیشگیری از وقوع هرگونه تحمیل هزینه و تخلفات و جرایم در بانک خواهند شد.مونسان با بیان این که بازرسان در جهت سود دهی و ارزیابی عملکرد واحدها موثر هستند، گفت: بی شک با اصلاح فرآیندها و بازنگری در ساختارها و رویه های اجرایی بازرسان، نتایج مطلوبی را در آینده شاهد خواهیم بود.

جواد بخشی رئیس اداره کل بازرسی بانک ملی ایران نیز ضمن ارائه گزارشی مفصل با تکیه بر آمار و ارقام از عملکرد اداره بازرسی در بانک طی سال های 1399و 1400، به تشریح مهمترین سیاست ها و برنامه های این اداره در سال جاری پرداخت.وی انتقال دیدگاه های مدیریت به همکاران، انتقال تجارب، ارتقای سلامت اداری، بهبود سطح بازرسی ها و آموزش و ارتقای سطح علمی کارکنان را از اهداف این همایش برشمرد.

وی با بیان این که حضور بازرسان در شعب و رصد کردن مداوم شاخص های مرتبط با سودآوری دردستور کار بخش بازرسی است، اظهار کرد: یکی از نکات برجسته در برپایی چنین همایش هایی تبادل اطلاعات میان همکاران است که می تواند کمک بسیاری در جهت آگاه سازی امور باشد.

بخشی با بیان این که تا کنون تحولات و دستاوردهای مهمی در حوزه بازرسی بانک کسب کرده ایم، اظهار داشت: درسال 1399 تعداد 4865 و در سال 1400 تعداد 4731 مورد بازرسی عمومی حضوری ریالی و ارزی، سیستماتیک و موردی صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل قلی پور امام جمعه بابلسر دیگر سخنران این همایش بود که از زحمات و تلاش‌های بازرسان بانک در جهت کاهش تخلفات و ارائه خدمات بهینه به مشتریان تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: ورود جدی بازرسان به عرصه حفظ سلامت اداری و جلوگیری از جرایم و انحرافات بسیار اهمیت دارد و بازرسان می‌توانند در کاهش هزینه‌ها موثر باشند.غیاثی معاون بازرسی، بانک و بیمه سازمان بازرسی کل کشور نیز در این همایش با ارائه پیشنهادات لازم در خصوص بهبود عملکرد بازرسان، خواستار تحویل دقیق و به موقع مستندات شد.

وی ادامه داد: بانک محور بودن اقتصاد ایران، بر اهمیت تقویت نظارت بر مسائل مالی بانک‌ها و موسسات مالی کشور و حسابرسی افزوده است.در ادامه این همایش موضوعات مختلفی در حوزه منابع انسانی، برنامه ریزی و تحول و همچنین فناوری اطلاعات بانک توسط اعضای هیات مدیره و معاونان بانک مطرح شد .

شایان ذکر است در این همایش از 15 نفر از بازرسان برگزیده بانک ملی ایران که نقش ارزنده ای دررسیدن به اهداف بازرسی سیستماتیک و مانیتورینگ بانک داشتند، تقدیر شد.

418049