توصیه های امنیتی برای استفاده از شبکه «شاد»

تیم پشتیبانی شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) چند توصیه امنیتی برای استفاده از این برنامه منتشر کرده است.
تصویر توصیه های امنیتی برای استفاده از شبکه «شاد»

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم پشتیبانی شاد به منظور حفظ امنیت و صیانت از حریم خصوصی دانش آموزان، معلمان و کاربران شاد و جلوگیری از سوء‌استفاده از حساب کاربری مخاطبانش، نکات زیر را متذکر شد:

- طبق ماده ۱ قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به طور غیرمجاز به حساب کاربری شخص دیگر در هر پیام‌رسان از جمله شاد، وارد شود مجرم شناخته شده و به حبس و یا پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شود.

- هرگونه پیام جهت دریافت کد تایید، تقلبی و برای دسترسی به حساب شما و سوء‌استفاده از آن است. تحت هیچ‌شرایطی نباید پیامک‌های ارسالی از شبکه شاد برای دیگران ارسال شود.

- هیچ یک از مسئولین آموزش‌وپرورش و مدیران و متصدیان شاد، تحت هیچ‌شرایطی از مخاطبین و کاربران تقاضای ارسال کد تایید شما جهت ورود به حساب کاربری شاد را نمی‌کنند. کد تایید شخصی و صرفا متعلق به شماست و هرگونه پیام برای دریافت آن قطعا برای کلاهبرداری و سوء استفاده است.

- در صورت مشاهده این گونه پیام‌ها ضمن گزارش تخلف از طریق شاد، نسبت به مسدود کردن کاربر اقدام کنید.

- برای اطمینان از عدم دسترسی دیگران به حساب شما و یا در صورت ورود شخص دیگر به حساب‌تان، لازم است از قسمت تنظیمات حریم خصوصی و امنیت/ امنیت/ دستگاه‌های فعال، گزینه غیرفعال کردن سایر دستگاه‌ها را بزنید.

- به منظور افزایش سطح امنیت حساب خودتان، اکیدا توصیه می‌شود از طریق مسیر زیر تایید دو مرحله‌ای فعال شود:
تنظیمات/ حریم خصوصی و امنیت/ تایید دو مرحله‌ای/ تنظیم گذرواژه اضافی

- در صورتی که امکان دسترسی به حساب کاربری مقدور نبود، از طریق مرکز تماس شبکه شاد به شماره زیر (بدون پیش‌شماره برای تهران و با پیش‌شماره ۰۲۱ برای سایر استان‌ها) اقدام کنید: مرکز تماس شاد ۴۳۰۸۱

منبع: ایسنا

418014