معاون سازمان بیمه سلامت ایران عنوان کرد؛

انجام آزمون وسع برای ۱۷ میلیون جمعیت صندوق بیمه همگانی

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: حدود ۱۷ میلیون نفر در کشور تحت پوشش صندوق بیمه همگانی هستند.
تصویر انجام آزمون وسع برای ۱۷ میلیون جمعیت صندوق بیمه همگانی

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی رضایی، در اجلاس کشوری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه هدف از برگزاری این اجلاس به اشتراک گذاشتن برنامه‌های پیش رو و طرح‌های در دست اجرای سازمان است، افزود: در این اجلاسیه برنامه‌ها و طرح‌های سازمان با مدیران به اشتراک گذاشته می‌شود و پس از همفکری، راهکارهای رفع نواقص و چالش‌های احتمالی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و نظرات مدیران را در نحوه اجرای طرح‌ها جویا می‌شویم.

وی ادامه داد: یکی از محورهای این اجلاس بحث و بررسی در خصوص صندوق بیماران صعب العلاج، خاص و نادر بود که برای اولین بار در کشور تأسیس شده و حجم قابل ملاحظه‌ای از اقدامات سازمان را به خود اختصاص داده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۷۵۰ کد خدمتی در سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص بیماری‌های صعب العلاج احصا شده و آماده ارائه خدمت در این بخش هستیم.

رضایی بیان داشت: به تدریج فهرست خدمات و بسته‌های خدمتی ما به بیماران صعب العلاج، خاص و نادر افزایش و تکمیل خواهد شد، بر اساس قانون با تلاش و تأمین مالی دولت و مجلس، سازمان بیمه سلامت توانست زمینه پوشش حداکثری بیمه برای جمعیت کشور را فراهم نماید و سه دهک اول جامعه را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه‌ای خود قرار دهد.

وی یادآور شد: حدود ۱۷ میلیون نفر در کشور تحت پوشش صندوق بیمه همگانی هستند که به تدریج هر ماه تعدادی از این بیمه شدگان با انجام ارزیابی وسع، نیازمند تمدید قرارداد با سازمان هستند. تمام تلاش ما در سازمان بیمه سلامت ایران استمرار پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان در صندوق‌های سازمان است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: سیاست کلی سازمان این است که هیچ بیمه شده‌ای از پوشش بیمه‌ای سازمان خارج نشود، بنابراین نیاز داریم مدیران ما در سطح استان‌ها وضعیت بیمه‌ای بیمه شدگان را رصد کرده و قبل از به اتمام رسیدن اعتبار بیمه‌ای با اطلاع رسانی به هنگام بیمه شده را در جریان این موضوع قرار دهد.

وی با بیان اینکه با افزایش جمعیت تحت پوشش و عمق بخشیدن به بسته‌های ارائه خدمت که منجر به رضایتمندی بیمه شدگان خواهد شد به دنبال راهکاری برای قوی‌تر شدن بیمه هستیم، افزود: طرح نسخه نویسی الکترونیکی در سال ۱۳۹۹ به اجرا در آمد و از دی ماه سال گذشته اجباری شد و امروز مرحله تکاملی خود را پشت سر می‌گذارد، ما به دنبال توسعه این طرح در کشور هستیم.

رضایی تصریح کرد: با توسعه طرح نسخه نویسی الکترونیک، بیمه شده می‌تواند علاوه بر دسترسی به نسخ دارویی به خدماتی چون سوابق آزمایشگاهی، پاتولوژی، تصویربرداری دسترسی پیدا کند و با این کار علاوه بر تکمیل طرح نسخه نویسی الکترونیک گام مؤثری در جهت دستیابی به پرونده الکترونیک برداشته می‌شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: همگام با الکترونیکی شدن نسخ و اسناد پزشکی قصد داریم بخش‌های نظارتی و قراردادهای سازمان را از شکل کاغذی خارج کرده و به صورت الکترونیکی درآوریم.

رضایی افزود: در حال حاضر طرح الکترونیکی کردن قراردادها در دو استان کشور به صورت پایلوت در حال اجراست و امیدواریم پس از رفع نواقص احتمالی در آینده نزدیک این طرح به صورت سراسری در کشور به اجرا درآید و عملیات عقد قراردادهای پزشکان با سازمان بیمه سلامت به صورت الکترونیکی صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: در بخش خدمات ناباروری نیز سازمان اقدامات خوبی را در دستور کار خود قرار داده است و سعی دارد در بحث جوانی جمعیت که جزو سیاست‌های کلان کشور است، سهم خود را به درستی اجرا نماید.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در سال‌های اخیر بیمه سلامت توانسته با اجرای طرح‌های نوین و ارائه خدمات و پوشش مناسب بیمه‌ای، تغییر نگرشی را در حوزه سلامت ایجاد کند.

418007