درخواست فوری لهستان از سفیر روسیه

وزارت امور خارجه لهستان امروز (چهارشنبه) سفیر روسیه در ورشو را در رابطه با اصابت دو موشک به شرق لهستان در شامگاه سه‌شنبه احضار کرد.
تصویر درخواست فوری لهستان از سفیر روسیه

به گزارش سایت خبری پرسون، در بیانیه وزارت خارجه لهستان آمده است: زبیگنیو راو، وزیر خارجه لهستان سرگئی آندریف، سفیر روسه را به وزارت خارجه احضار و خواستار توضیحات فوری شد.

بنابر گزارش تاس، اصابت دو موشک به خاک لهستان که در ابتدا گزارش شد از روسیه شلیک شده است، منجر به کشته شدن دو شهروند لهستانی شد. شامگاه سه‌شنبه دو فروند موشک به روستای مرزی پسوودوف (Przewodów) واقع در جنوب شرقی لهستان و در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرده است.

به دنبال آن کاخ سفید اعلام کرد که در حال همکاری با مقامات لهستان در مورد موشکی است که به خاک این کشور اصابت کرده و "گام‌های مناسب" را برخواهد داشت.

این در حالیست که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به سی‌ان‌ان گفت که هیچ اطلاعاتی در مورد حادثه روز سه‌شنبه در شرق لهستان ندارد. پسکوف گفت: متاسفانه من هیچ اطلاعاتی در این رابطه ندارم.

در همین حال تازه‌ترین خبرها حاکی از این است که موشک فرود آمده در خاک لهستان اوکراینی بوده و خود اوکراینی‌ها آن را برای رهگیری موشک‌های روسی شلیک کرده بودند.

417835