بررسی قیمت طلای جهانی در بازار

قیمت طلا در روز سه شنبه و پس از افت ابتدای هفته مجددا صعودی داشت و روز را در حالی به پایان برد که قیمت هر اونس نزدیک به سطح 1777 دلار بود.

تصویر بررسی قیمت طلای جهانی در بازار

به گزارش سایت خبری پرسون، قیمت طلا در روزی که گذشت تا سقف 1786 دلاری بالا رفت هر چند پس از ان از این سقف قیمتی عقب نشینی کرد. این در حالی است که بر اساس نظر تحلیل گران بازار بیشتر معامله گران در انتظار سیگنال های بیشتر برای شفاف تر شدن قدم بعدی فدرال رزرو هستند.

در حقیقت خبر کاهش فشار تورمی در اقتصاد آمریکا خبر بسیار خوبی برای طلا محسوب می شود، اما از سوی دیگر شرایط در حال حاضر به صورتی است که مرز 1800 دلاری، فعلا سد محکمی در برابر طلا به حساب می آید.

برخی بر این باورند که هنوز به طور قطع نمی توان درباره گام بعدی فدرال رزرو اظهار نظر کرد. این در حالی است که پس از انتشار گزارش تورم آمریکا بسیاری بر این باور بودند که افزایش بعدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو نیم درصدی خواهد بود اما سخنرانی یکی از مقامات فدرال رزرو مبنی بر کوتاه نیامدن فدرال رزرو در جنگ با تورم کمی بازارها را در ابتدای هفته ترساند. با این حال فعلا بازارها خوشبین هستند و در حالی که طلا در نزدیکی سقف سه ماهه خود نوسان می کند شاخص دلار در سوی دیگر در حوالی کف سه ماهه نوسان دارد.

همچنین گزارش تورم تولید کننده آمریکا نیز کمتر از انتظارات افزایش داد و این شاخص پیش نگر تورم نیز مهر تایید دیگری بود بر کاهشی شدن تورم در بزرگ ترین اقتصاد جهان.

با اینکه رییس فدرال رزرو شعبه آتلانتا در سخنانی گفت هنوز شواهد بسیار اندکی مبنی بر اثر بخش بودن اقدامات انقباضی فدرال رزرو برای بازگرداندن تورم به سطح هدف 2 درصد دیده می شود، اما بازارها در حال حاضر شانس کاهش شیب صعودی نرخ بهره توسط فدرال رزرو را بیش از 90 درصد ارزیابی می کنند.

منبع: پرسون

417827