«تا فردا» به پاریس رفت

از امروز سینماهای فرانسه میزبان فیلم «تا فردا» ساخته علی عسگری هستند.

تصویر «تا فردا» به پاریس رفت

به گزارش سایت خبری پرسون، فیلم «تا فردا» ساخته علی عسگری با عنوان فرانسوی «فقط یک شب» از چهارشنبه ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) در سینماهای فرانسه به پرده خواهد آمد.

این فیلم امسال در جشنواره برلین در بخش پانوراما شرکت کرده بود و بعد از آن در جشنواره‌های گوناگونی حضور داشت و جوایزی نیز بدست آورد که آخرین آن در سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم والنسیای مدیترانه، در اسپانیا بود که علی عسگری برنده جایزه بزرگ اول جشنواره شد. این فیلم همچنین جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن را برای صدف عسگری به همراه آورد. جایزه اول به همراه سی هزار یورو، برای کارگردان و همچنین ۱۵ هزار یورو برای پخش کننده اسپانیایی این فیلم است.

داستان فیلم مربوط به فرشته دختر دانشجویی است که چون پدر و مادر او از شهرستان سر زده می‌خواهند به دیدار او بیایند می‌خواهد نوزاد خود را که والدین او از وجود آن خبری نداشته اند، مخفی نگهدارد. وی با بهترین دوستش عاطفه بدنبال راهی برای نگهداری این نوزاد برای یک شب می‌گردند. ایده فیلم از فیلم کوتاه قبلی کارگردان می آید. وی با این اثر مطالعه ای در نسل امروز مورد نظر دارد که با دقت به زوایای آن پرداخته شده است. تا فردا در ۸ سینما در پاریس و حومه و همچنین در تعدادی از شهرهای فرانسه بنمایش عمومی در می آید. نقدهای مطبوعات فرانسه نیز شروع شده که از فیلم تحسین کرده اند.

عوامل فیلم: کارگردان علی عسگری، سناریو علی عسگری و علیرضا خاتمی، بازیگران: صدف عسگری، پردیس شیروانی، غزل شجاعی، بابک کریمی و… هستند. فیلم محصول مشترک ایران و فرانسه است که نیکی کریمی نیز یکی از تهیه کنندگان آن است.

417819