فضای مجازی موجب اشتغال جوانان شده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون های مجمع جوانان استان تهران گفت: از زمان همه گیری کرونا بسیاری از مشاغل به سمت مجازی شدن رفتن و جوانان نیز در شرایط اقتصادی کنونی توانستند از این طریق کسب درآمد کنند.
تصویر فضای مجازی موجب اشتغال جوانان شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد گل محمدی عضو هیئت رئیسه کمیسیون‌های مجمع جوانان استان تهران، با تشریح میزان فعالیت سمن‌های جوانان در فضای مجازی گفت: بعد از همه گیری کرونا کسب و کارها به سمت فضای مجازی رفت و این امر باعث اعتماد سازی و رونق دوباره مشاغل آسیب دیده شد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی موجب اشتغال بسیاری از جوانان شده است، افزود: در حال حاضر ۸۵ درصد از کسب و کارهای مجازی در اپلیکیشن اینستاگرام است و بسیاری از جوانان در شرایط اقتصادی کنونی موفق به راه اندازی مشاغل و ایجاد درآمد از طریق فعالیت مؤثر در این برنامه شده‌اند.

گل محمدی با تشریح آمار دیگر برنامه‌ها عنوان کرد: نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۷ درصدی کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی بودیم و در این زمینه ۵۳ درصد کسب و کارها در اپلیکیشن واتساپ، ۴۳ درصد در تلگرام، ۸ درصد در فیس بوک، ۵ درصد در سروش و ۳ درصد در ایتا و بله است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون‌های مجمع جوانان استان تهران تصریح کرد: این آمارها نشان می‌دهد که برنامه‌های داخلی هنوز برای توسعه کسب و کارهای مجازی توسعه نیافته و زیرساختهای لازم را به طور کامل ندارند.

وی با تأکید بر اینکه باید برای استفاده از ظرفیت داخلی، بستر سازی و زمینه سازی استفاده از برنامه‌های ملی در حوزه مشاغل انجام شود، بیان کرد: اگر به دنبال کاهش استفاده از برنامه‌های خارجی و بومی سازی هستیم، باید بتوانیم برنامه‌های داخلی را ارتقا و به رتبه یک برسانیم.

گل محمدی در خصوص آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی تأکید کرد: اپلیکیشن اینستاگرام دارای اولین رتبه در ارائه محتوای نامناسب است و متأسفانه کسی در این زمینه پاسخگو نیست. ما نیز راهی جز فرهنگ سازی برای مقابله با این آسیب‌ها نداریم.

وی با اشاره به لزوم سواد رسانه‌ای گفت: متأسفانه سواد رسانه‌ای و سبد فرهنگی در خانواده‌های ما وجود ندارد و اگر بتوانیم این موضوع را از طریق نهادهای آموزشی و فرهنگی وارد فضای خانواده کنیم، آسیب‌های فضای مجازی کاهش می‌یابد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون‌های مجمع جوانان استان تهران افزود: این مهارت می‌تواند توسط متخصصین و سازمان‌های مردم نهاد به ویژه سازمان‌های مردم نهاد جوان که پل ارتباطی حکومت و مردم هستند، به جامعه انتقال یابد.

گل محمدی با اشاره به فعالیت‌های سمن‌های جوانان تأکید کرد: از زمانی که سازمان‌های مردم نهاد جوانان رسمیت یافتند، کارهای خوبی در حوزه تولید محتوا انجام شده است. به عنوان مثال در حوزه ازدواج، پیشگیری از کرونا، طلاق و آسیب‌های اجتماعی، محتواهایی از جمله موشن گرافی، تولید کلیپ و غیره به فضای مجازی تزریق شده است.

منبع: مهر

328056