نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تاکید کرد:

جهادگران؛ الگویی خوب برای جوانان

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه جهادگران باید رفتار، گویش و پوشش خود را متناسب با فرهنگ مردم منطقه‌ای که برای خدمات رسانی حضور دارند، کرده گفت: آنها باید الگوی خوبی برای جوانان روستایی باشند.
تصویر جهادگران؛ الگویی خوب برای جوانان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در دیدار با جهادگران استان زنجان، اظهارداشت: امروز روز زنجان در فرهنگ عمومی است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه دیدن چهره‌های جهادگران استان مرا یاد فعالیت‌هایم در سال ۱۳۵۸ می‌اندازد، افزود: جهادگران همواره پای کار بوده و خدمات بیشماری را در مناطق محروم ارائه می‌کنند.

امام جمعه زنجان برضرورت استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها از سوی جهادگران برای اجرای کارهای موفقتر تاکید کرد و گفت: شما باید از نیرو و فرصت جوانی برای بالندگی بیشتر استفاده کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان برضرورت خودداری از غرور و تکبر از سوی جوانان تاکید کرد و افزود: از دیدگاه سعدی نباید برخلق نیز بدبین بود.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته دو هزار خانه محروم در استان زنجان ساخته شده و 3535 خانه محروم نیز به نیت 3535 شهید استان زنجان مرمت شده است.

وی یادآور شد: جهادگران باید رفتار، گویش و پوشش خود را متناسب با فرهنگ مردم منطقه‌ای که برای خدمات رسانی حضور دارند، کرده و الگوی خوبی برای جوانان روستایی باشند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه شان ما خدمت به مردم است اگر به مردم خدمت نکردیم شان انقلاب ما حفظ نشده است، افزود: باید از کمک مردم در اجرای طرح‌های جهادی استفاده کرده و مشارکت مردم را اصل بگیریم تا مردم احساس مالکیت نسبت به ساخت و سازهای انجام شده داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان برضرورت توجه به مباحث آموزش و ترویج از سوی گروه‌های جهادی تاکید کرد و گفت: باید به کشاورزان آموزش‌های علمی ارائه شود چرا که یکی از مسائل مهم امروز مسئله کشت کم مصرف آب با مزیت نسبی است باید از سوی جهادگران به کشاورزان ارائه شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه فعالتر شدن گروه‌های جهادی بانوان برای ارائه آموزش‌های لازم به بانوان روستایی ضروری است، افزود: مهارت‌های زندگی به بانوان از سوی گروه‌های جهادی ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیار حساس بوده و باید مراقبت‌های لازم در این زمینه انجام شود.

این مسئول بیان داشت: آیت‌الله رئیسی با رای خوبی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند که آشنایی خوبی با استان زنجان داشته و در طی 11 سال گذشته در شب یوم‌العباس در زنجان حضور داشته‌اند و خدمات انقلابی و نهضتی ایشان در دو سال و نیم حضور در قوه قضائیه و ترمیم سرمایه اجتماعی از اقدامات تاثیرگذار ایشان محسوب می‌شود.

منبع: موج رسا

328050