با تشکیل وزارت ورزش، در بخش جوانان و ورزش کاری انجام نشد

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه با تشکیل وزارت ورزش، نه در بخش جوانان برنامه داشتیم و توانستیم کاری انجام دهیم و نه برای ورزش کاری انجام شد.
تصویر با تشکیل وزارت ورزش، در بخش جوانان و ورزش کاری انجام نشد

به گزارش سایت خبری پرسون، مجتبی یوسفی در مراسم بدرقه المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌های خوزستان که امروز (۲۴ تیر) در استانداری برگزار شد، اظهارکرد: انتظار این است که امکانات برای مقدمات ورزش بیشتر فراهم شود که در مجلس نیز این را گفته‌ایم.

برای دولت جدید نیز یکی از نکاتی که پیشنهاد دادیم و با جدیت دنبال آن هستیم، این است که فردی که وزیر ورزش می‌شود باید تکلیف خود را با ورزش همگانی و زیرساخت‌ها مشخص کند. اگر ورزش همگانی را که پایه و زیرساخت ورزش قهرمانی است نداشته باشیم و باشگاه داری به درستی انجام نشود و توزیع اعتبارات هم به طور صحیح نباشد، کارها به خوبی پیش نمی‌رود. ما این مهم را در مجلس از وزیر پیشنهادی ورزش با برنامه قابل پایش می‌خواهیم.

وی با بیان این که متاسفانه با تشکیل وزارت ورزش نه در بخش جوانان برنامه داشتیم و توانستیم کاری انجام دهیم و نه برای ورزش، ادامه داد: افتخار می‌کنیم خوزستان مهد فوتبال و کشتی کشور است و از قدیم در این رشته‌ها و وزنه برداری و ورزش بانوان در منطقه حرف برای گفتن داشتیم و وظیفه خودمان می‌دانیم که حمایت کنیم. البته امسال برای اولین بار از ظرفیت بودجه با کمک استاندار برای ورزش استفاده کردیم. اهتمام استاندار برای کمک به ورزش جدی است و ان شاءالله اهتمام دولت نیز جدی باشد.

نماینده مردم اهواز گفت: در بودجه با تمام کمبودها برای ورزش منابع اعتباری گذاشتیم. یعنی برای اتمام پروژه‌های ورزشی و توجه به مناطق کم برخوردار برای اولین بار، مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بحث ورزش، اشتغال و جبران برخی کم و کاستی‌ها در منطقه محروم استان در نظر گرفتیم.

ضمن این که در این بخش اختیار را به خود استان دادیم و خدا را شکر هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان به خوزستان اختصاص دادیم. همچنین این اعتبار را که نزدیک به ۱۷ میلیارد تومان است، در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار دادیم. این مبلغ به جز اعتبارات بر اساس ردیف‌های مشخص برای اداره کل ورزش استان است.

وی در پایان با عذرخواهی بابت کمبودها در ورزش خوزستان، عنوان کرد: یک تشک کشتی در اختیار هیات خوزستان قرار می‌دهم.

منبع: ایسنا

324226