کروات‌های علاقه‌مند به سبک بازی شجاع

دراگان اسکوچیچ آخرین کرواتی است که شجاع خلیل زاده را از لیست سیاه تیم ملی ایران خارج و نه تنها او را دعوت کرد بلکه فیکس هم به بازی گرفت.
تصویر کروات‌های علاقه‌مند به سبک بازی شجاع

به گزارش سایت خبری پرسون، ایران در بازی اول دور برگشت مقابل هنگ کنگ از این تیم نسبتا ناشناخته شرق آسیا گل خورد. در واقع هنگ کنگی‌ها در این بازی فقط یک ضربه در چارچوب داشتند که آن هم تبدیل به گل شد.

این گل بحثی را به وجود آورد که علیرضا بیرانوند روی آن نقش داشته و مقصر است. اگرچه با توجه به کیفیت فیلمبرداری این مسابقه که کارگردان هم جاماند، نمی‌شود به طور قاطعانه‌ای نظر داد، ولی روی صحنه آهسته می‌شد حدس زد که بیرانوند روی گلی که ایران خورد مقصر نبود. برخی‌ها معتقد بودند در واقع شجاع خلیل زاده در دفع توپ ارسالی دچار اشتباه شد و بعد هم توپ با برخورد به همان مدافع به دور از دستان بیرانوند، راهی دروازه شد.

پس از پایان این دیدار و درآستانه بازی حساس با بحرین شنیده شد که احتمالا مرتضی پورعلی گنجی جانشین شجاع خلیل زاده در دومین مسابقه تیم کشورمان خواهد شد. استدلال کارشناسان نیز تجربه ملی بیشتر پورعلی گنجی عنوان شد در حالی که دراگان اسکوچیچ نظر دیگری داشت.

او باز هم به زوج محمد حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده اعتماد کرد و مقابل بحرین نیز این دو را در ترکیب اصلی گذاشت. در مورد شجاع خلیل زاده بد نیست به این نکته اشاره کنیم که مربیان کروات شاغل در ایران علاقه زیادی به سبک بازی او دارند. زلاتکو کرانچار فقید زمانی که در سپاهان اصفهان مربیگری می‌کرد از شجاع خلیل زاده به عنوان بهترین مدافع میانی ایران یاد می‌کرد. برانکو ایوانکوویچ هم خیلی تلاش کرد تا شجاع خلیل زاده را به پرسپولیس بیاورد و تا زمانی هم که در ایران بود رابطه بسیار خوب و مطلوبی با این مدافع مازندرانی داشت.

حالا دراگان اسکوچیچ هم آخرین کرواتی است که شجاع خلیل زاده را از لیست سیاه تیم ملی ایران خارج و نه تنها او را دعوت کرد بلکه فیکس هم به بازی گرفت. شماره ۴ تیم ملی حالا مورد اعتماد ترین مدافع حال حاضر دراگان اسکوچیچ کروات است و می‌تواند در صورت صعود ایران به جام جهانی به حداقل ۳ بازی فیکس در این رقابت‌ها در قطر فکر کند.

303913

مطالب مرتبط