فیلم های راه یافته به جشنواره سینمای ایران در فرانسه

اسامی آثار راه یافته به بخش پایانی و رقابتی جشنواره سینمای ایران در شانتیئی فرانسه اعلام شد.
تصویر فیلم های راه یافته به جشنواره سینمای ایران در فرانسه

به گزارش سایت خبری پرسون، پس از انتشار فراخوان این جشنواره در شانتیئی فرانسه، ۵۹ اثر به دبیر خانه ارسال شد که در نهایت براساس آرای هیات انتخاب از میان ۴۶ اثر واجد شرایط هفت ۷ اثر بلند سینمایی برگزیده شد.

اسامی این آثار مهران به کارگردانی رقیه توکلی، بدون مرز به کارگردانی امیرحسین عسگری، پیرمردها نمی میرند به کارگردانی رضا جمالی، روز ششم به کارگردانی حجت قاسم زاده اصل، در میان تپه‌ها به کارگردانی محمدرضا کیوانفر، یدو به کارگردانی مهدی جعفری و بنفشه آفریقایی به کارگردانی مونا زندی حقیقی هستند.

هیات داوران فستیوال سینمای ایران در شانتیئی هنرمندانی چون ابوالفضل جلیلی کارگردان و رئیس ایرانی هیات داوران جشنواره، فردریک بونو مدیر سینماتک فرانسه و رئیس فرانسوی هیات داوران جشنواره، سارا دِروا سردبیر فیلم فرانسه، کریستف تاردیو دبیرکل گروه تلویزیون دولتی فرانسه و مدیرکل اسبق مرکز ملی سینمای فرانسه، ماری ماسمونتی تولید کننده سینما و رئیس اتحادیه تولید کنندگان مستقل سینمای فرانسه هستند.

در بخش غیررقابتی این فستیوال نیز شش اثر با نام های کودکان ابری به کارگردانی رضا فهیمی، صراحی به کارگردانی سعید نجاتی، باغ بی برگی به کارگردانی غزاله سلطانی، چله به کارگردانی داوود خیام ، زندگی لزج به کارگردانی محسن مهری و روتوش به کارگردانی کاوه مظاهری حضور خواهند داشت. دبیری این بخش جشنواره به عهده حسین نمازی است.

فستیوال سینمای ایران در شانتیئی، در ۲ بخش رقابتی فیلم های بلند داستانی و غیررقابتی فیلم های کوتاه با حضور کارگردانان فیلم های بلند چهارم تا هفتم نوامبر سال جاری میلادی (۱۳ تا ۱۶ آبان ۱۴۰۰) در شهر شانتیئی فرانسه برگزار می شود.

جایزه رسمی و اصلی فستیوال سینمای ایران در شانتیئی فرانسه توسط هیات داوران به فیلم منتخب اهدا و همچنین فیلم برتر از نگاه تماشاگران و فیلم منتخب توسط دانشجویان رشته سینمای دانشگاه سوربن تقدیر می شود.

این فستیوال به ابتکار «مرکز ایران و فرانسه» (سمن فرانسوی تاسیس شده در سال ۱۳۹۵) با همکاری شهرداری شهر شانتیئی، مجموعه کاخ اعظم این شهر، شهرداری سانلیس و دانشگاه سوربن فرانسه و نیز حمایت پنج موسسه هنری و شرکت سینمایی از ایران در راستای شناخت سینمای نوین و معرفی کارگردانان مستعد سینمای ایران در عرصه جهانی برگزار می شود.

303873

مطالب مرتبط