دخالت کشورهای بیگانه مانع تشکیل دولت در لبنان است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: دخالت کشورهای بیگانه و گرایش‌های متفاوت سیاسی داخل لبنان از موانع اصلی تشکیل دولت در این کشور است. 
تصویر دخالت کشورهای بیگانه مانع تشکیل دولت در لبنان است

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص تشکیل دولت در لبنان به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: در لبنان بیش از گروه‌های داخلی و شخصیت های سیاسی، مداخله ارتجاع منطقه و همچنین کشورهای غربی نظیر فرانسه و آمریکا در تشکیل دولت موثر است.

قنادباشی تصریح کرد: متأسفانه سعد حریری تحت تأثیر القا و وعده‌های ارتجاع عربی از تشکیل دولت خودداری کرده است. البته در داخل لبنان نیز گرایش‌های سیاسی، سهم خواهی عده ای که وضعیت سیاسی و اقتصادی لبنان را در جهت منافع خصوصی خود گروگان گرفته‌اند، نگاه غلط به واقعیت‌های لبنان و همچنین فساد اداری و اقتصادی نیز از موانع عمده در این رابطه است.

وی افزود: کشورهای ارتجاع منطقه خاورمیانه با ویژگی‌هایی همچون دیکتاتوری، همسو با غرب و اسرائیل هستند و هیچ‌گونه دفاعی از مردم فلسطین و یا سایر ملت‌های عربی نمی‌کنند. عربستان، کویت، امارات و بحرین از جمله این کشورها هستند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص نقش حزب الله در لبنان، ادامه داد: حزب الله به عنوان یک واقعیت سیاسی پذیرفته شده و با اتحاد با احزاب دیگر توانسته اکثریت پارلمان را در این کشور کسب کند.

قنادباشی در پایان گفت: قدرت حزب الله سبب شده که در بسیاری از موارد مسائل لبنان در مسیر حل و فصل قرار گیرد. نقش این گروه در جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی نظیر داعش در لبنان بسیار برجسته است.

303870

مطالب مرتبط