به منظور انعکاس حماسه حضور مردم در گزینش ریاست جمهوری محقق شد:

اعلام ویژه برنامه‌های انتخاباتی صدا وسیمای مرکز زنجان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان از اعلام ویژه برنامه‌های انتخاباتی صدا وسیمای مرکز زنجان خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای انعکاس حماسه حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها در واحد‌های مختلف اندیشیده شده است.

تصویر اعلام ویژه برنامه‌های انتخاباتی صدا وسیمای مرکز زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: شبکه اشراق در قالب ویژه برنامه‌ای با عنوان "بیر لیک" که هر هفته در ۲ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای تولید و پخش می‌شود، به صورت گفتگوی استودیویی با حضور کارشناسان، به بررسی محور‌های ظرفیت شورا‌های شهر، کارکرد و نقش و جایگاه شورای شهر و شورای عالی استان‌ها در قانون اساسی می‌پردازد.


او افزود: برنامه انتخاب اصلح هم به صورت هفتگی در ۲ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای با محوریت انتخابات ریاست جمهوری با حضور اساتید دانشگاه و صاحب نظران سیاسی، به تبیین آثار حضور مردم در تعیین سرنوشت خود، نقش مردم در انتخاب اصلح و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان و با نگاهی به اختیارات قانونی ریاست جمهوری تولید و پخش می‌شود.


مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان به دیگر برنامه‌های سیما برای انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: برنامه گلجاق با هدف ترغیب و تشویق حضور مردم روستا به خصوص جوانان برای شرکت در انتخابات همچنین معرفی پتانسیل‌های روستاها، گفتگو با دهداران و بخشداران درخصوص ظرفیت‌های مختلف روستایی هر هفته در ۵ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای از شبکه اشراق پخش می‌شود.


او افزود: جنگ شبانه ائل گوجی از تاریخ ۱۷ خردادماه راس ساعت ۲۲ روز‌های شنبه تا پنج شنبه با آیتم‌های متنوع انتخاباتی بصورت زنده از شبکه اشراق پخش خواهد شد.


لطیفی گفت: ویژه برنامه تولیدی بورا-ایران هم در ۱۳ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای با موضوع نقش انتخاب اصلح در اقتدار کشورمان تقدیم حضور بینندگان خواهد شد.


او ادامه داد: تأثیر مناظره‌های تلویزیونی و برنامه‌های نامزد‌ها به عنوان یک روش تبلیغاتی بر شکل دهی به نظر رأی‌دهندگان در انتخاب اصلح بسیار حائز اهمیت است و نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تأثیرگذارترین روش تبلیغ بر رأی پاسخگویان، مناظره‌های تلویزیونی و مهم‌ترین توانمندی نامزد‌ها در جلب آرای مردم، قدرت سخنوری و خطابه است.


لطیفی گفت: برنامه‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری مختص استان زنجان بدین شرح راس ساعت ۱۶ از شبکه اشراق پخش خواهد شد: برنامه‌های سعید جلیلی دوشنبه ۱۷ خرداد، عبدالناصر همتی سه شنبه ۱۸ خرداد، محسن مهرعلیزاده چهارشنبه ۱۹ خرداد، امیرحسین قاضی زاده هاشمی پنجشنبه ۲۰ خرداد، علیرضا زاکانی جمعه ۲۱ خرداد، محسن رضایی شنبه خرداد ۲۲ و سید ابراهیم رئیسی یکشنبه ۲۳ خردادماه.


رئیس رسانه استانی در خصوص ۲۸ خرداد روز برگزاری انتخابات نیز گفت: معاونت سیما با همکاری و پشتیبانی معاونت فنی مرکز و با استقرار ۲ واحد سیار و اکیپ‌های پرتابل در نقاط مختلف شهر از ساعت ۷ صبح تا پایان فرایند انتخابات، این حماسه ملی را پوشش خواهد داد، برقراری ارتباط زنده با نقاط مختلف استان، ارتباط مستقیم متعدد با ستاد انتخابات استان، ارتباط زنده تصویری با شعبات اخذ رای در مناطق مختلف شهر زنجان، اعزام گروه ویژه مستندسازی و تولید نماهنگ، پوشش تصویری انتخابات روستاها، حضور کارشناسان و هنرمندان مختلف در طول برنامه از آیتم‌های این ویژه برنامه زنده تلویزیونی است.

او ادامه داد: پخش سیما هم آیتم‌ها و برنامه‌های متعددی را تدارک دیده که در لابلای این برنامه زنده پخش خواهد کرد.


لطیفی به تشریح برنامه ریزی معاونت صدا پرداخت و گفت: رادیو استانی هم همگام با سیما از اواخر فروردین ماه سال گذشته برنامه‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده است.


مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان افزود : رادیو استانی ویژه‌های متعددی را برای انتخابات تدارک دیده و در حال پخش دارد. ویژه برنامه "وحدت نغمه سی" از جمله این برنامه هاست که با موضوع آشنایی شنوندگان با حدود وظایف و اختیارات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و بررسی انتخابات در سایر کشور‌ها با حضور کارشناسان امر بصورت روتین هر هفته در ۶ برنامه ۲۵ دقیقه‌ای از ساعت ۱۹ پخش می‌شود.


او ادامه داد: آیدین گلجاق از دیگر برنامه های رادیویی است که در گفتگو با کارشناسان درباره اهمیت مشورت در انتخاب، روحیه تعاون در جامعه، انتخاب اصلح و جایگاه مهم ریاست جمهوری در اداره جامعه و خدمت‌رسانی به مردم بحث و تبادل نظر می‌کند این برنامه هم هر هفته در ۳ برنامه ۴۰ دقیقه‌ای از ساعت ۱۶ به سمع مخاطبان می‌رسد.


همچنین مسابقه تلفنی ۰۲۴ هم با موضوع انتخاب اصلح در تمام روز‌های هفته به مدت ۲۵ دقیقه از ساعت ۱۱ صبح همراه شنوندگان است.


رئیس رسانه استانی در خصوص برنامه‌های معاونت خبر مرکز گفت: برنامه‌های متمرکز معاونت اطلاعات و اخبار مرکز، از نیمه دوم دیماه پارسال و در مرحله بستر سازی تا ۲۹ اسفندماه با آیتم‌هایی مانند شهر خبر، بیر اینه بیر جوالدوز، بسته‌های خبری و ارتباطات زنده تداوم داشت و سعی شد با مطرح شدن پروژه‌های نیمه تمام، ضمن بررسی ظرفیت‌های توسعه محور استان زنجان بر الزام مسئولان به پاسخگویی مطالبات برحق تاکید شود.

همچنین در دوره تبیینی که از ۲۹ اسفندماه آغاز شده و تا سیزدهم اردیبهشت ماه ادامه داشت با تداوم سرفصل‌های دوره قبل، بسترسازی مناسب جهت گفتمان انتخاباتی مناسب با آیتم گزارش مردمی انجام شد.


او ادامه داد: در دوره تبلیغی که از ۱۴ اردیبهشت ماه تا ۱۲ خردادماه بود علاوه بر سرفصل‌های یاد شده، آیتم صندلی داغ به مجموعه‌های خبری اضافه شد تا به تبیین جایگاه شورا‌های اسلامی بیشتر پرداخته شود.


مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان افزود: از هفته آینده تولید و پخش ۸ گزارش فاخر برای تشویق مردم به حضور آگاهانه در انتخابات در دستور کار همکاران این معاونت قرار دارد.


در روز انتخابات نیز با اختصاص ۱۰ بخش خبری سیما و ۱۰ بخش خبری صدا به موضوع انتخابات، پوشش خبری انتخابات شهر‌ها و روستا‌های استان، تولید ۴ گزارش ویژه خبری با عنوان سر قرار، تولید ۳ گزارش موضوعی و گفتگوی زنده اخبار مراحل مختلف انتخابات را پوشش خبری داده خواهد شد.


او گفت:پس از پایان رأی گیری شور همدلی مردم در بخش‌های خبری منعکس و آیتم حالا نوبت شماست پخش می‌شود تا رقابت‌ها به رفاقت‌ها مبدل شود.


لطیفی در خصوص برنامه‌های معاونت مجازی هم گفت: این معاونت با تولید و انتشار ۳۰ قطعه موشن گرافی، ۳۰ قطعه پوستر، ۵ قطعه اینفوگرافیک، ۲۰ قطعه فتوکامنت، ۱۰ قطعه پادکست، یک قطعه کمیک موشن، برگزاری ۱۰ قسمت مسابقه «انتخابات ۱۴۰۰» و نیز با بازنشر تولیدات سیما و صدا شامل ۱۰۰ ویدئو، ۱۰ نماهنگ، ۳۰ پادکست و ۲۰ کلاکت از فایل‌های مسابقه کشوری ۶ + ۱۳ و نیز «طراحی صفحه انتخابات ۱۴۰۰» در سایت صدا و سیمای مرکز زنجان، همراه مخاطبان در فضای سایبری خواهد بود.


مدیرکل صداوسیما در پایان بر این نکته تأکید کرد که رسالت و هدف صداوسیما ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و بسترسازی مناسب برای تبیین شرایط انتخاب اصلح و تأثیر مستیقم آن با آینده کشور می‌باشد که تلاش داریم با بسیج همه نیرو‌ها و امکانات، این مهم محقق شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

303804