رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

میانگین سنی فوتی‌های کرونایی ۷۰ سال است

قزلباش با بیان اینکه میانگین سنی فوتی‌های کرونایی در زنجان ۷۰ سال است، گفت: بیشترین آمار فوتی‌های کرونایی استان زنجان مربوط به سالمندان است.

تصویر میانگین سنی فوتی‌های کرونایی ۷۰ سال است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر شاهد کاهش تعداد بستری‌های کرونایی در استان زنجان هستیم.

او با بیان اینکه تعداد بیماران بستری شده در مراکز آی سی یو هم انگشت‌شمار است، افزود: میانگین سنی افراد مبتلا به کرونا در استان زنجان ۵۹ سال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه میانگین سنی فوت‌شدگان ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در استان زنجان ۷۰ سال یعنی سالمندان هستند، گفت: بیشترین آمار فوتی‌های کرونایی در استان زنجان را قشر سالمندان تشکیل می‌دهد.

قزلباش به تزریق واکسن کرونا در استان زنجان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۷۷.۸ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال، ۶۷.۷۴ درصد سالمندان ۷۵ تا ۷۹ سال و ۵۲ درصد سالمندان بالای ۶۵ تا ۶۹ سال در استان زنجان واکسینه شدند.

او بر لزوم تقویت رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: مردم باید همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌های استان زنجان روند بیماری کرونا افزایش یافته است، ادامه داد: شهرستان‌های ابهر و خرمدره در خصوص بیماری کرونا روند رو به رشدی دارند و مردم آن طور که باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

قزلباش گفت: تنها راه مهار کردن ویروس کرونا همکاری مردم در رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است بنابراین افرادی هم که واکسن تزریق می‌کنند نیز همچنان باید ماسک بزنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

303766