استاندار زنجان:

مشارکت، اصل اساسی در انتخابات است

استاندار زنجان گفت: اصل در انتخابات، مشارکت است.

تصویر مشارکت، اصل اساسی در انتخابات است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، فتح الله حقیقی روز دوشنبه در شورای اداری استان با بیان اینکه در زمنیه تمهیدات اندیشیده شده برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات هیچ مشکلی وجود ندارد و شهروندان از این جهت نباید نگران باشند، افزود: از نظر اجرای دقیق قانون انتخابات نیز بین هیات‌های اجرایی و نظارت در استان مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: همه استحضار دارند که امام عزیز ما تکیه‌اش بر اتحاد و وحدت و تقویت مقوم های اتحاد بود و از همه بضاعتشان در دوران حیات مبارکشان استفاده کردند تا خدشه‌ای بر این اصل وارد نشود.

حقیقی گفت: در این ۴۲ سال هم هر جا که ارتقای اتحاد صورت گرفته است، منجر به یک جشن بزرگ شده چون منافع و مصالح ملی ما ارتقاپیدا کرده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به همه است، گفت: بنابراین همه ما در مقابل این انقلاب و خون شهدا مسوول هستیم و باید احساس وظیفه کنیم.

حقیقی گفت: منافع و مصالح ملی ارجح بر منافع و مصالح شخص، گروه و جناح است، بنابراین در این انتخابات، هیچ کسی در انتخابات نباید تماشاچی باشد، به ویژه در این زمینه انتظار از نخبگان بیشتر است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم استان زنجان در انتخابات همواره بالاتر از میانگین کشور بوده است، اظهار داشت: در انتخابات پیش‌رو نیز شاهد ارتقای مشارکت خواهیم بود.

کاهش سه هزار و ۵۰۰ مگاوات تولید در نیروگاه‌های برق آبی زنجان

استاندار زنجان گفت: حجم مفید مخازن نیروگاه‌های برقی استان در سال گذشته، ۱۲ میلیون و ۱۱۰ هزار متر مکعب بود ولی در زمان حاضر به ۶ میلیون و ۴۲ هزار متر مکعب رسیده است، معنی این حرف این است که سه هزار و ۵۰۰ مگاوات کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی در استان را داریم.

حقیقی افزود: از طرف دیگر از سال ۹۳ تا سال ۹۸، متوسط مصرف انرژی ما در استان ۱.۸ درصد افزایش داشته ولی از سال ۹۹ تاکنون این میزان به ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده است، این موضوع نکته بسیار مهمی است.

وی خاطرنشان کرد: عواملی همچون کاهش بارندگی‌ها، راه‌اندازی زودهنگام چاه‌های کشاورزی، رشد مصرف برق در صنایع استان، استفاده از ماینرها بر ای استخراج ارز دیجیتال، باعث بروز مشکلات در زمینه تامین برق شده است.

حقیقی اظهار داشت: میزان انرژی مورد نیاز برای استخراج یک واحد بیت کوین، بیش از ۳۰۰ مگاوات ساعت است که این میزان معادل مصرف ۱۰۰ سال یک خانوار معمولی است، از این رو علاوه بر پیگیری فعالیت‌های غیرمجاز در این زمینه، تا پایان شهریورماه نیز فعالیت واحدهای مجاز هم تعطیل است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به مجموعه اقدامات وپیگیری‌ها در خصوص تامین اقلام اساسی و کنترل قیمت کالاها در استان اشاره کرد و گفت: ایجاد آرامش در بازار بزرگترین سهم را در تقویت مشارکت مردم در انتخابات دارد.

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتظار این است که دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری کنگره شهدای زنجان یاری کنند، گفت: همه ما باید دین خود را نسبت به خون شهدا ادا کنیم.

منبع: ایرنا

303592