عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌و‌گو با پرسون:

ادعای جذب آهنربا بعد از تزریق واکسن کرونا باید بررسی شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند مغناطیسی و آهنربایی شدن بدن بعد از تزریق واکسن از نظر ذهنی و علمی نادرست است؛ اما افراد مدعی باید در جهت دفاع از سلامت جامعه به مراکز علمی و دانشگاهی مراجعه کنند تا صحت ادعای آنها تائید و یا رد شود.
تصویر ادعای جذب آهنربا بعد از تزریق واکسن کرونا باید بررسی شود

ملک فاضلی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص جنجال‌های پیرامون تزریق واکسن کرونا و آهنربایی شدن به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: انجام واکسیناسیون در جهان در سطح میلیاردی است و از هر 4 میلیون نفر یک شخص دچار عوارض ناشی از تزریق واکسن می‌شود و در صورت وجود مشکلات گسترده، حتما روند آن متوقف می‌شد.

فاضلی تصریح کرد: ممکن است برخی از افراد حالت الکتریکی و ویژگی جذب آهنربا را داشته باشند؛ اما ایجاد آن بعد از تزریق واکسن کرونا از نظر علمی قابل پذیرش نیست.

وی ضمن اشاره به ضرورت بررسی علمی هر ادعایی، گفت: تزریق واکسن باعث چسبیدن قاشق و چنگال به بدن نمی‌شود؛ زیرا واکسن در اصل یک ویروس کشته شده و یا ضعیف شده است که می‌تواند سیستم دفاعی بدن را فعال کند. بنابراین واکسن در صورت وجود مشکل، نمی تواند سیستم دفاعی بدن را تقویت کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: هر چند مغناطیسی و آهنربایی شدن بدن بعد از تزریق واکسن از نظر ذهنی و علمی نادرست است؛ اما افراد مدعی باید در جهت دفاع از سلامت جامعه به مراکز علمی و دانشگاهی مراجعه کنند تا صحت ادعای آنها تائید و یا رد شود.

فاضلی ادامه داد: انتشار چنین فیلم‌هایی به صلاح جامعه و فرد منتشرکننده نیست و باید در مسیر مشخص خیررسانی به مردم حرکت کنیم.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: انتقادات و چنین موضوعاتی باید به سیستم علمی تولید و توزیع واکسن اطلاع داده شود تا آنها با تمام شرایط علمی، موضوع را بررسی کنند.

303491