یادداشت میهمان؛

برکات یکپارچه شدن قدرت

یادداشت/در دوران مدیریت دولت جوان انقلابی، منتقدین امروز دیگر نمی‌توانند همه تقصیرات و تنگناهای معیشتی را به گردن دولتی‌ها بیندازند بلکه همه تقصیرات بالکل به گردن آمریکا و تحریم‌های او انداخته می‌شود، فقط یک مقداری زحمت عزیزان آمریکایی بیشتر می‌شود زیرا اگر دوستان اصولگرا قبلا 30 درصد مشکلات را به گردن کلفت آمریکا می‌انداختند، این بار چشم آبی‌های یانکی باید جور صددرصدی مشکلات ما را تقبل کنند.

تصویر برکات یکپارچه شدن قدرت

سایت خبری پرسون ـ چیزی دیگر باقی نمانده است که «دولت جوان انقلابی» سکان مدیریت اجرایی کشور را به‌دست گیرد و شاهد حاکمیت یکپارچه را در آغوش بگیریم، برای معلمی در آستانه بازنشستگی مثل نگارنده که نه در دولت اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان روحانی چیزی به من رسیده باشد که نگران باشم در دولت جوان انقلابی آن را از دست بدهم و یا چشم طمعی به دولتی که از اساس با تفکرات سیاسی‌ام همخوانی ندارد، دوخته باشم الا اینکه حداقل بگذارند: در خاک کشورمان نفس بکشیم! معتقدم که بر خلاف آنچه دوستان اصلاح طلب می‌پندارند «روی کار آمدن دولت اصولگرایان» و «حاکمیت بکپارچه» اتفاقا چیز خیلی بدی نیست و برکاتی نیز به همراه دارد که در ذیل به آنها اشاره می‌کنم:

1)در دوران مدیریت دولت جوان انقلابی، منتقدین امروز دیگر نمی‌توانند همه تقصیرات و تنگناهای معیشتی را به گردن دولتی‌ها (همچون دولت روحانی ) بیندازند بلکه همه تقصیرات بالکل به گردن آمریکا وتحریم های او انداخته می شود، فقط یک مقداری زحمت عزیزان آمریکایی بیشتر می‌شود زیرا اگر دوستان اصولگرا قبلا 30 درصد مشکلات را به گردن کلفت آمریکا می‌انداختند این‌بار چشم آبی‌های یانکی باید جور صددرصدی مشکلات ما را تقبل کنند.

2) در دولت اصولگرایان مذاکره با آمریکا دیگر نشانه ذلت و خواری نیست بلکه نشانه بارز «نرمش قهرمانانه» قلمداد می‌شود و خاطره صلح حدیبیه و صلح امام حسن (ع) را در ذهن ها زنده می سازد. آن وقت هرکه با مذاکره مخالف باشد، یقینا فردی «بدون بصیرت» است که با وی برخورد می‌شود.

3)در دولت آینده مقداری زحمت صداوسیما و رسانه‌های اصولگرا (فارس و تسنیم و...) کمتر می‌شود که دائما به انتشار مشکلات معیشتی مردم می‌پرداختند. آن وقت این رسانه‌ها ضمن یادآوری «حوادث شعب ابیطالب» مردم را به صبر و تحمل در راه خداوند و ایضا به تعبیر آیت الله جنتی خوردن «اشکنه» فرا می‌خوانند.

4) در دولت آینده، انتقاد از دولت و دولتمردان از سوی هر فرد یا گروهی «تخریب نظام و بازی در زمین دشمن» تلقی شده و باید با افراد منتقد برخورد شود.

5)در دولت آینده کشمکش وزیر ارتباطات و قوه قضائیه برای فیلتر کردن فضای مجازی از بین می‌رود و دولت قبل از دستور قوه قضائیه خودش زحمت فیلترنینگ را می‌کشد.

6) مقدار زیادی از زحمات امامان جمعه محترم کمتر می‌شود زیرا دیگر به دولت جوان انقلابی حمله‌ای نمی‌شود.این موضوع خود بخود فرصت زیادی برای این بزرگواران ایجاد می‌کند که مقداری به دین و آخرت مردم برسند و مردم را موعظه کنند.

7) زحمات نمایندگان محترم به‌خصوص برادران عزیزم حسینی کیا و رشیدی؛ نمایندگان مجلس برای طرح سئولات متعدد از وزیران دولت کمتر و کمتر می‌شود تا این عزیزان فرصت کنند مقداری هم برای حل مشکلات معیشتی مردم و جوابگویی به موکلان خود تلاش نمایند.

8) مشکل دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران و کسب رضایت آنان برای انتصاب فرمانداران و بخشداران و شهرداران و دهیاران برای همیشه حل می‌شود زیرا در اینجا اساسا فرقی بین مدیر و نماینده باقی نمی‌ماند و آنان در واقع یک روح هسنند در دو بدن!

9) در دولت اصولگرای آینده نیاز به طرح شکایت مدیران از رسانه‌ها و فعالان مدنی نیست زیرا اصولا رسانه منتقدی باقی نمی‌ماند و دستگاه قضایی خود با مخالفان دولت (اگر وجود داشته باشند) برخورد قاطع را بعمل می‌آورد.

10) در دولت آینده امثال نگارنده هم فرصت کافی را بدست می آورند که با خط کشیدن دور فعالیت های حزبی و سیاسی به شغل اولیه پدران خود یعنی گوسفند چرانی در کوههای جلالوند برگشته و بعد از سالها آرامشی و آسایشی پدید آید. ان شاءالله

نویسنده: حسنعلی مهدوی ـ فعال سیاسی

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

302969