پیشنهاد جالب رئیس مرکز ملی فوتبال ایران به فیفا

علیرضا امامی‌فر رئیس مرکز ملی فوتبال ایران به فیفا پیشنهادی داده است که زادروز مارادونا به نام روز فوتبالیست در تاریخ ثبت شود.
تصویر پیشنهاد جالب رئیس مرکز ملی فوتبال ایران به فیفا

به گزارش سایت خبری پرسون، و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علیرضا امامی‌فر رئیس مرکز ملی فوتبال به دلیل قدردانی، ارج نهادن و تجدیدخاطرات بازیکنان فوتبال، پیشنهاد خود را به فدراسیون جهانی فوتبال فیفا ارسال کرد تا یک روز خاص در تاریخ به ورزشکارانی که روزی اسطوره فوتبال هستند و روزی در میان ما نیستند و فقط یاد و خاطره آنها در میان هواداران است، اختصاص یابد.

وی در این مورد به سایت رسمی فدراسیون گفت: فوتبال جزو آن دسته از رشته‌هایی است که در دنیا از طرفداران خاص و بی‌شماری بهره می‌برد. بازیکنانی در فوتبال دنیا وجود دارند که اسطوره بوده‌اند و نام و یاد آنها برای هواداران حس و حال عجیبی دارد. پس از بررسی‌هایی که انجام دادم، متوجه شدم که روز خاصی به نام فوتبالیست وجود ندارد.

رئیس مرکز ملی فوتبال اظهار داشت: به دلیل آنکه در تقویم، هیچ روز خاصی به‌عنوان روز فوتبالیست برای جشن گرفتن توسط فدراسیون‌ها و نقش مهم آنها در جامعه و صنعت وجود ندارد و همچنین تاریخی به منظور قدردانی و تجدیدخاطرات و برای بازیکنان فوت شده و پاسداشت آنهایی که فوتبال را توسعه داده و زنده نگاه داشتند وجود نداشته است، پیشنهاد روز جهانی فوتبالیست را به مناسبت سالگرد زادروز مارادونا در تاریخ 30 اکتبر در هر سال به فدراسیون جهانی فوتبال فیفا ارائه کرده‌ام و منتظر پاسخ آن هستم.

وی اظهار داشت: پس از فوت دوستان قدیمی‌ام (میناوند و انصاریان) ارسال این پیشنهاد به فیفا در ذهنم قوت گرفت. امیدوارم با پیشنهادی که به فیفا ارسال کرده‌ام، بتوانم نقشی در به جا ماندن از اسطوره‌های فوتبال در ایران و دنیا داشته باشم.

302823