رییس پلیس فنای استان در گفتگو با پرسون؛

کلاهبرداران سایبری در کمین متقاضیان بازار رهن و اجاره منزل در یزد

رئیس پلیس فتا استان یزد در خصوص شگرد کلاهبرداران سایبری در خصوص رهن و اجاره منزل زیر قیمت بازار از طریق سایت‌های واسطه گر هشدار داد.
تصویر کلاهبرداران سایبری در کمین متقاضیان بازار رهن و اجاره منزل در یزد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سرهنگ مرتضی ابوطالبی در گفتگو با خبرنگار پرسون؛ در خصوص شگرد کلاهبرداران سایبری با عنوان رهن و اجاره منزل با قیمت‌های باور نکردنی در سایت‌های واسطه گر اظهار داشت: طی تماس های تلفنی شهروندان در روز های اخیر و همچنین ارجاع پرونده‌هایی به پلیس که در آنها برخی از خانواده ها جهت خرید یا اجاره مسکن به سایت‌های واسط گر مراجعه کرده و به همین منظور با آگهی‌هایی روبرو شده‌اند که قیمت‌های ارائه شده در آن آگهی‌ها، کمتر از قیمت واقعی در بازار می‌باشد.

وی افزود: کلاهبرداران با عناوینی مثل "‌اگر خواهان این خانه هستید، تا قبل از اینکه به دیگری قول اجاره داده شود، مبلغ ..... به حساب ..... پرداخت نمایید‌" و یا در پاسخ به تماس گیرندگان، خواهان پرداخت مبلغی به عنوان بیعانه شده و سعی در به دام انداختن قربانیان خود دارند و این افراد سودجو پس از دریافت وجه واریزی، به هیچ وجه جوابگوی تلفن خود نیستند.

این مقام مسوول در خصوص خرید از سایت‌های ثبت آگهی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه فریب افراد کلاهبردار را نخورده و از پرداخت هر گونه وجه تا قبل از دریافت کامل جنس و یا انجام کامل تعهد شخص فروشنده خودداری نمایند.

وی یادآور شد: تنظیم سند و قولنامه برای خرید و فروش و یا رهن و اجاره خانه حتما باید در دفاتر املاک ملکی دارای مجوز و یا دفاتر ثبت اسناد تنظیم و به امضای طرفین برسد.

ابوطالبی تاکید کرد: شهروندان هیچگونه قولنامه و اسنادی که از طریق ایمیل و یا شبکه‌های اجتماعی در معاملات فضای مجازی برای آنها ارسال می‌شود تکمیل و امضاء نکنند. چرا که مجرمان سایبری از این طریق اطلاعات زیادی از شما به دست می‌آورند که در آینده می‌توانند از این اطلاعات سوءاستفاده نمایند.

رئیس پلیس فتا یزد با اشاره به قابلیت سایت پلیس فتا، آن را پل ارتباطی با شهروندان خواند و گفت: پلیس فتا از خانواده‌های محترم درخواست می‌کند در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی گزارش نمایند.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

302544