طلب ۵۳۰ میلیارد ریالی شرکت توزیع برق گیلان از مشترکین

مدیرعامل شبکه توزیع برق گیلان با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در بخش برق مطالبات معوق مشترکان است, گفت: در حال حاضر شرکت توزیع برق گیلان حدود یکهزار و ۵۳۰ میلیارد ریال از مشترکین خود طلب دارید که از این مقدار، حدود ۵۵۰ میلیارد ریال مربوط به مصارف خانگی و تجاری است که با پرداخت به موقع آن از سوی مشترکین، می توانیم پروژه های مربوط به این صنعت را در اسرع وقت انجام دهیم.
تصویر طلب ۵۳۰ میلیارد ریالی شرکت توزیع برق گیلان از مشترکین

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، محمداسماعیل هنرمند روز یکشنبه اظهار داشت: حدود ۲۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۹ هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط در گیلان وجود دارد که سال گذشته یکهزار کیلومتر از شبکه فشار ضعیف و سیم مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شد و سعی و تلاش ما این است که این رقم در سال جاری به ۲ هزار کیلومتر افزایش یابد.

وی افزود: سال گذشته ۴۰۰ مرحله با ۲ هزار و ۸۰ اکیپ و هزینه ای بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال عملیات بازسازی شبکه های توزیع برق در سراسر استان را انجام دادند و این امر با قدرت در سال جاری نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شبکه توزیع برق گیلان تصریح کرد: پیش بینی ما این است که امسال برای تبدیل ۲ هزار کیلومتر از شبکه فرسوده به کابل خود نگهدار ، یکهزار مرحله عملیات بازسازی در گیلان انجام شود تا شبکه های برق ما در بحران ها از پایداری خوبی برخوردار باشند.

طلب ۵۳۰ میلیارد ریالی شرکت توزیع برق گیلان از مشترکین

هنرمند در ادامه به مطالبات شرکت توزیع برق گیلان اشاره و ادامه داد: یکی از مشکلات ما در بخش برق مطالبات معوق مشترکان است که با پرداخت به موقع بهای برق، می توانیم پروژه های مربوط به این صنعت را در اسرع وقت انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان بیان کرد: در حال حاضر شرکت توزیع برق گیلان حدود یکهزار و ۵۳۰ میلیارد ریال از مشترکین خود طلب دارید که از این مقدار، حدود ۵۵۰ میلیارد ریال مربوط به مصارف خانگی و تجاری است و تنها انتظار ما این است که مشترکین به موقع بهای برق خود را پرداخت کنند.

هنرمند به طرح برق امید اشاره و اضافه کرد: سال گذشته طرح برق امید در کل کشور آغاز شد که در این طرح مصرف کنندگان به سه دسته کم مصرف ، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند که هدف اصلی آن علاوه بر حمایت از مشترکان کم مصرف استف بلکه مدیریت مصرف و تبدیل پرمصرف به خوش مصرف نیز می باشد.

وی میزان مشترکین کم مصرف گیلان را حدود ۱۶ درصد اعلام کرد و گفت: بهای برق این دسته رایگان است و هیچگونه هزینه ای بر اساس طرح برق امید پرداخت نخواهند کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان حدود ۴۵ درصد مشترکین این شرکت خوش مصرف، ۲۹ درصد نیز پرمصرفند و ۱۰ درصد نیز شامل باغات و اماکن خالی هستند که مصرف برق آنان صفر است.

هنرمند با اشاره به افزایش هفت درصدی قیمت برق در سال جاری ، تصریح کرد: در این طرح، کم مصرف ها به طور رایگان از انرژی برق بهره می برند اما پرمصرف ها علاوه بر افزایش هفت درصدی ، ۱۶ درصد دیگر نیز بر بهای برق آنان افزوده می شود تا این هشداری برای آنان باشد.

وی به نحوه محاسبه بهای برق نیز اشاره و اظهار کرد: صورتحساب های بهای برق در طول سال متفاوت است که بر اساس فصول عادی و فصل گرمسیری محاسبه می شود. در زمان عادی مشترکانی که مصرف بالای ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه دارند پرمصرف و در طرح گرمسیری که از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه اعمال می شود، مصرف کنندگان بالای ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه، جزو مشترکان پرمصرف محسوب خواهند شد.

گیلان با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار مشترک برق دارد.

میزان مصرف برق استان گیلان در شرایط عادی و در فصول خنک حدود یکهزار مگاوات بر ساعت است که این میزان در تابستان تا ۲ برابر افزایش می یابد.

منبع: ایرنا

301755