عربستان برای میزبانی جام جهانی اقدام کرد

فدراسیون فوتبال عربستان خواهان برگزاری جام جهانی در سال ۲۰۳۰ است.
تصویر عربستان برای میزبانی جام جهانی اقدام کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر برگزار می شود و عربستان به دنبال این است ۸ سال بعد از برگزاری این بازی ها، میزبان جام جهانی باشد و از هم اکنون لابی های خود را با فیفا آغاز کرده است.

عربستان به تازگی میزبان بازی های گروهی لیگ قهرمانان آسیا بود. آنها پیش تر برای میزبانی جام ملت های ۲۰۲۷ آسیا هم اعلام آمادگی کرده بودند. درخواست فدراسیون فوتبال عربستان از کنفدراسیون فوتبال آسیا این است که میزبانی جام ملت ها در سال ۲۰۲۷ را به این کشور اعطاء کند تا در ادامه مورد اعتماد فیفا قرار گیرد و از سویی با برگزاری جام ملت ها در سال ۲۰۲۷ برای برگزاری جام جهانی در سال ۲۰۳۰ آماده شود.

در این زمینه می شود حق را به عربستانی ها داد. اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا با اعطای میزبانی جام ملت ها در سال ۲۰۲۷ به عربستانی ها اعتماد نکند طبیعی است فیفا با اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ به عربستانی ها مخالفت کند. وقتی قرار باشد AFC به عربستانی ها اعتماد نکند فیفا هم این کار را انجام نخواهد داد.

جالب اینکه چند کشور دیگر از جمله ایران برای برگزاری میزبانی جام ملت ها در سال ۲۰۲۷ اعلام آمادگی کرده اند. قطر و هند دیگر رقبای عربستان برای تصاحب امتیاز میزبانی جام ملت ها در سال ۲۰۲۷ هستند.

رسانه های قطری پیش تر نقل کرده بودند ایران و هند شانسی برای میزبانی جام ملت ها در سال ۲۰۲۷ ندارند و قطر و عربستان دو نامزد اصلی برگزاری این رقابت ها بشمار می روند که شانس قطر بیش تر است اما با توجه به اینکه عربستانی ها به دنبال برگزاری جام جهانی در سال ۲۰۳۰ هستند شاید معادلات در اعطای میزبانی جام ملت های ۲۰۲۷ تغییرکند؛ بخصوص که قطر میزبان دوره قبل جام بود!

301680