دیدار و گفت‌وگوی ظریف و نخست‌وزیر ارمنستان درباره روابط دوجانبه و شرایط منطقه

وزیر امور خارجه کشورمان با نخست‌وزیری ارمنستان دیدار و درباره روابط دوجانبه و شرایط منطقه رایزنی کرد.
تصویر دیدار و گفت‌وگوی ظریف و نخست‌وزیر ارمنستان درباره روابط دوجانبه و شرایط منطقه

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ظهر روز چهارشنبه در ایروان با نیکول پاشینیان کفیل نخست‌وزیری ارمنستان دیدار و درباره روابط دوجانبه و شرایط منطقه رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز امیدواری نسبت به تعمیق روابط اقتصادی دو کشور در دوره پس از همه‌گیری کرونا، توسعه منطقه آزاد مغری و گشایش مسیر ریلی ایران- نخجوان- ارمنستان را زمینه‌های مناسبی برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور دانست و ابراز امیدواری کرد ایران بتواند با فعالیت موثر در استان سیونیک ارمنستان، روابط دوجانبه مستحکم‌تری با ارمنستان داشته باشد.

ظریف با تاکید بر علاقه ایران به حفظ ثبات در منطقه و تضمین تمامیت ارضی ارمنستان، از پاره‌ای تنش‌های بوجود آمده طی روز گذشته در مرز با آذربایجان ابراز تاسف کرد.

پاشینیان نیز در این دیدار روابط با ایران را دارای اهمیت راهبردی برای ارمنستان دانست و از این که مرز دو کشور همواره مرز دوستی و امنیت بوده ابراز خرسندی کرد و با اشاره به اقدامات ارمنستان برای توسعه استان سیونیک و از جمله تلاش برای شتاب دادن به ایجاد منطقه آزاد مغری، ابراز امیدواری کرد این اقدامات به توسعه روابط دو کشور کمک کند.

پاشینیان با اشاره به تنش‌های اخیر در مرز جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان، در خصوص موضع جمهوری ارمنستان درباره وضعیت مرز، مراجعه این کشور به سازمان پیمان امنیت جمعی، کشته شدن یکی از نظامیان ارمنستان در روز سه‌شنبه در مرز با جمهوری آذربایجان و وضعیت جاری توضیحاتی ارائه کرد.

برنامه تبادل گاز و برق، تمدید قرارداد صادرات گاز و افزایش میزان گاز صادراتی به ارمنستان، همکاری‌ها در زمینه زیرساخت‌ها و نیز همکاری‌های علمی و آموزشی از جمله دیگر محور‌های مورد تبادل نظر در این دیدار بود.

301154