هانی زاده در گفت‌و‌گو با پرسون؛

پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه حتمی است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: شخصیت برجسته‌ای مانند بشار اسد در انتخابات سوریه وجود ندارد و انتخاب وی به دلیل جایگاه خانوادگی‌اش و ورود این کشور به ثبات، آرامش و نیاز به بازسازی حتمی است.
تصویر پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه حتمی است

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص برگزاری انتخابات در سوریه به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: بشار اسد در سال 2000، با مرگ حافظ اسد، پدرش به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و بیست و یکمین سال ریاست جمهوری خود را سپری می‌کند.

هانی زاده بیان کرد: حزب بعث در گذشته مهم‌ترین و فراگیرترین حزب در سوریه بود و نقش اصلی را ایفا می‌کرد. در حال حاضر احزاب دیگری نیز در عرصه‌های مختلف ورود پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: خانواده اسد جایگاه برجسته‌ای در بخش‌های سیاسی، نظامی و امنیتی سوریه دارد و در میان گروه‌های مختلف مذهبی از محبوبیت بالایی برخوردار است. زیرا بشار اسد در طول 21 سال با ایجاد اثرات اساسی، یک نوع دموکراسی کنترل شده و نقشی که در طول بحران 10 ساله سوریه داشت، مانع تجزیه این کشور شد و نقش کاملا تعیین کننده‌ای ایفا کرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: در بحران سوریه، 40 کشور با هدف تجزیه سوریه و ایجاد یک دولت وابسته به رژیم صهیونیستی و آمریکا حضور مستقیم و غیرمستقیم داشتند؛ اما بشار اسد با ایجاد همگرایی میان طیف‌های مختلف سوریه از تجزیه آن جلوگیری کرد و به همین دلیل از محبوبیت بالایی در میان جوانان سوری برخوردار است.

هانی زاده تصریح کرد: شخصیت برجسته‌ای مانند بشار اسد در انتخابات سوریه وجود ندارد و انتخاب وی به دلیل جایگاه خانوادگی‌اش و ورود این کشور به ثبات، آرامش و نیاز به بازسازی حتمی است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: حجم زیان‌های سوریه در این سال ها به ششصد میلیارد دلار رسیده و بشار اسد تنها شخصی است که با توجه به تجربه بیست ساله، می‌تواند از ظرفیت بین المللی و منطقه‌ای خود برای بازسازی سوریه بهره گیرد.

هانی زاده در پایان تاکید کرد: سه نفر دیگر نیز در این دور از انتخابات شرکت کرده‌اند که شانس اسد برای پیروزی و ایجاد همگرایی و وفاق در سوریه بیشتر است.

301090