بازار بیت کوین به روزهای اوج خود بازمی گردد؟

مقامات فدرال رزرو تورم بالای ۲ درصد را برای سال جاری و سال آینده پیش‌بینی می‌کنند و این مسئله امیدواری‌ها به آینده قیمتی طلا را افزایش داده است.
تصویر بازار بیت کوین به روزهای اوج خود بازمی گردد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، بیشترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ هزار و ۸۳۵ دلار و کمترین قیمت آن ۳۶ هزار و ۴۶۰ دلار گزارش می‌شود. تغییرات قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بود. قیمت اتریوم نیز در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۳ درصد رشد کرد و روی رقم ۲ هزار و ۵۸۱ دلار قرار گرفت. ایلان ماسک اخیرا در توئیتی اعلام کرد که برای کاهش مصرف انرژی در حال همکاری با استخراج‌کنندگان آمریکای شمالی است، عده‌ای معتقدند که تاثیر این توئیت بر قیمت ارزهای دیجیتال مثبت بود.

علاوه بر این چین که بزرگترین مصرف‌کننده ذغال سنگ در دنیا محسوب می‌شود، استخراج بیت کوین را در تضاد با برنامه‌های انرژی پاک عنوان می‌کند.

موضع بانک مرکزی آمریکا در مورد تورم تا حدی تعدیل شده و مقامات این بانک با وجود این که نسبت به بهبود وضعیت اشتغال در ماه‌های آتی امیدوار هستند، اعلام کردند که ریسک‌های تورمی را نادیده نخواهند گرفت، آن‌ها احتمال می‌دهند که امسال و سال آینده تورم بالای نرخ هدف ۲ درصدی قرار داشته باشد اما امیدوارند که تورم موقتی باشد. مقامات فدرال رزرو موضع خود در مورد عدم تغییر سیاست‌های پولی را تعدیل کردند. بانک مرکزی آمریکا تصمیم‌گیری در مورد تغییر سیاست پولی را لازم می‌داند اما زمان آن را به بعد موکول کرده است. با این تفاسیر امید فعالان بازار طلا نسبت روند قیمتی پیش رو بهبود پیدا کرده است.

290901