چینی‌ها آماده تامین منابع مالی پروژه‌های زیر ساختی هستند

معاون برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی از آمادگی شرکت‌های چینی برای تامین مالی پروژه‌های زیرساختی کشورمان در قالب سند همکاری‌های جامع ایران و چین با این کشور خبر داد.
تصویر چینی‌ها آماده تامین منابع مالی پروژه‌های زیر ساختی هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، دو ماه بعد از امضای سند همکاری‌های جامع ایران و چین، امروز «امیرمحمود غفاری»، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی که مسوول مذاکره با هیات چینی نیز هست، درخصوص آخرین جلسه برگزار شده با هیات چینی اظهار کرد: این شرکت‌ها در راستای اجرای سند همکاری ایران و چین، ضمن استقبال از تامین منابع مالی پروژه‌های زیرساختی حمل و نقلی، آمادگی خود را برای احداث و تکمیل پروژه‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به اهمیت راهبردی پروژه ریلی قزوین-رشت-آستارا مذاکرات کارشناسی فشرده‌ای در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

غفاری گفت: در همین راستا جلسه‌ای در سطح مدیران ارشد یکی از شرکت‌های متقاضی در محل معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی برای تصمیم‌گیری و تعیین چهارچوب اسناد قراردادی و حقوقی برگزار شد.

وی افزود: در این زمینه تفاهمات لازم به عمل آمد تا تفاهم‌نامه میان وزارت راه و شهرسازی و هیئت‌های شرکت‌های چینی پس از اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذی‌صلاح منعقد شود.

راه آهن قزوین - رشت سه سال پیش افتتاح شد و پیشرفت فیزیکی ادامه مسیر ریلی از رشت تا آستارا زیر سایه عدم امکان تامین مالی تاکنون به عدد قابل توجهی نرسیده است.

منبع: ایرنا

290549