جلالی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

صرف پرداخت وام مشکلات هنرمندان را رفع نمی‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حمایت از بخش فرهنگی کشور که بیش از سایر اقشار آسیب دیده‌اند، صرفا در حرف و روی کاغذ بی معناست. ضمن این که پرداخت وام و رفع تکلیف در این زمینه نیز رضایت بخش نیست.

تصویر صرف پرداخت وام مشکلات هنرمندان را رفع نمی‌کند

حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار سایت خبری پرسون،گفت: این کمیسیون معتقد است که مساجد، هیئت‌های مذهبی، اصناف، صنعت نشر، سینما و به طور کلی بخش‌های فرهنگی کشور از شیوع کرونا متحمل آسیب شده اند. اما کمیسیون فرهنگی مجلس در این زمینه اختیاری ندارد و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیرنده اصلی است.

جلالی افزود: کمیسیون فرهنگی در راستای دفاع از حقوق هنرمندان عمل می‌کند. اختصاص وام به یک فرد بیکار او را بدهکار می‌کند و باید کمک‌های بلاعوض به آنان پرداخت می‌شد. با وام مشکل یک هنرمند و یا صنف رفع نمی‌شود؛ زیرا وقتی که برنامه‌های نمایشی و هنری تعطیل و تولیدی صورت نگرفته است، شخص توانایی پرداخت قسط وام را ندارد.

وی ادامه داد: دفاع از هنرمندان صورت گرفته، اما در عمل اقدامی در جهت حمایت از آنان رخ نداده است. حمایت از بخش فرهنگی کشور که بیش از سایر اقشار آسیب دیده‌اند، صرفا در حرف و روی کاغذ بی معناست. ضمن این که پرداخت وام و رفع تکلیف در این زمینه نیز رضایت بخش نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: امیدواریم با طی روند واکسیناسیون، زنجیره انتقال ویروس کرونا به زودی قطع شود و به حالت عادی بازگردیم. مجلس با برنامه ریزی درصدد جبران مشکلات هنرمندان به ویژه با همکاری دولت بعدی است.

جلالی در پایان گفت: در شرایط فعلی با وجود زحمات بیشتر، خروجی کار هنرمندان کاهش پیدا کرده است. در صورتی که روند بیماری کرونا ادامه یابد، ضروری است که شرایطی برای ادامه کار این قشر فراهم شود و مردم نیز از هنر بهره ببرند.

290029