رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری طارم تاکید کرد:

۲۰ هکتار از مراتع، زخمی نبود ملاحظات مردمی

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری طارم از به آتش کشیده شدن 20 هکتار از مراتع طارم طی دو مورد آتش‌سوزی در دو منطقه از این شهرستان خبر داد.

تصویر ۲۰ هکتار از مراتع، زخمی نبود ملاحظات مردمی

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، ضیاءالدین حسنلو با بیان اینکه متاسفانه طی روزهای اخیر دو مورد آتش‌سوزی در مراتع دو منطقه از طارم به وقوع پیوست، اظهار کرد: آتش‌سوزی اول در منطقه ییلاق آب‌بر رخ داد که در این حادثه پنج هکتار از مراتع منطقه طعمه حریق شد.

وی با بیان اینکه گونه غالب گیاهی این منطقه از نوع گون، ارس، سیاه تلو و علف‌های یکساله و چند ساله است، ادامه داد: گونه حیوانی نیز شامل کله‌بز، گراز و برخی از حیوانات وحشی است که در این آتش‌سوزی هیچ حادثه‌ای برای کله‌بزها که از حیوانات نادر نیز هستند، رخ نداده است.

حسنلو به تشریح دومین آتش‌سوزی رخ داده در مراتع طارم پرداخت و ادامه داد: در این آتش‌سوزی نیز که در مراتع روستای دهنه طارم روی داد، ۱۵ هکتار از مراتع طارم دچار آتش‌سوزی شد.

وی با اشاره به اینکه گونه گیاهی غالب این منطقه نیز شامل بادام کوهی، ارس، گون، سیاه‌تلو و علف‌های یکساله و چندساله است، اضافه کرد: متاسفانه عمده‌ترین دلیل آتش‌سوزی در طارم عامل انسانی است.

حسنلو با تاکید بر اینکه با توجه به گرم شدن هوا از مردم تقاضا داریم از روشن کردن آتش در مراتع پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: از مردم درخواست داریم در مراقبت و حفاظت از پوشش‌های گیاهی کمک‌کار دستگاه‌های مسئول باشند، زیرا کوچک‌ترین آتش‌سوزی می‌تواند خسارات فراوان اقتصادی و زیست‌محیطی در پی داشته باشد.

منبع: ایسنا

289471