وزیر راه و شهرسازی:

شهر جدید گلمان ارومیه ظرفیت خوبی برای توسعه شهرنشینی دارد

وزیر راه‌ وشهرسازی گفت: با توجه به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، منطقه گلمان ارومیه به شهر جدید تبدیل شده است و منطقه گلمان به مساحت ۲۱ هزار و ۱۰۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شهر ارومیه واقع  و با احداث 5 هزار و ۶۱۰ واحد مسکن مهر و گسترش زیرساخت‌های شهری، به عنوان ظرفیت مناسبی برای مردم این منطقه در زمینه توسعه شهرنشینی مطرح است.
تصویر شهر جدید گلمان ارومیه ظرفیت خوبی برای توسعه شهرنشینی دارد

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، محمد اسلامی ظهر امروز طی سفر به آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، منطقه گلمان ارومیه به شهر جدید تبدیل شده است و منطقه گلمان به مساحت ۲۱ هزار و ۱۰۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شهر ارومیه واقع و با احداث 5 هزار و ۶۱۰ واحد مسکن مهر و گسترش زیرساخت‌های شهری، به عنوان ظرفیت مناسبی برای مردم این منطقه در زمینه توسعه شهرنشینی مطرح است.

وی با اشاره به اهداف سفر به استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: افتتاح 103 کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور، افتتاح بزرگراه ارومیه به سرو و افتتاح مساکن مهر و ککلنگ زنی طرح اقدام ملی از دیگر اهداف سفر به این استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان‌غربی از افتتاح سامانه کمک ناوبری فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه خبر داد.

سید محسن حمزه‌لو اضافه کرد: بهره‌برداری از پنج هزار و ١١۴ واحد مسکونی مهر و آغاز عملیات اجرایی ۶ هزار و ٣۶٨ واحد طرح اقدام ملی مسکن از دیگر برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان‌غربی است و در ادامه این سفر ١٠٣ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در بزرگراه ارومیه، مهاباد و میاندوآب به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از آغاز فعالیت شرکت عمران شهر جدید گلمان خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی بازدید از بزرگراه بین‌المللی ارومیه- سرو از برنامه‌های پایانی این سفر یک روزه است.

خاطرنشان می‌شود وزیر راه و شهرسازی در سفری یک روزه به استان آذربایجان‌غربی چندین طرح عمرانی را افتتاح و از چندین طرح بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام/

289007