استاندار خبر داد:

برگزاری کنگره شهید آیت الله مدنی در همدان

استاندار همدان از برگزاری کنگره شهید آیت الله مدنی در ۲۰ شهریورماه در همدان خبر داد.
تصویر برگزاری کنگره شهید آیت الله مدنی در همدان

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، «سید سعید شاهرخی» استاندار همدان در نخستین جلسه شورای استانی برگزاری کنگره شهید محراب آیت الله مدنی اظهار کرد: تجلیل از جایگاه شهید مدنی تجلیل از جایگاه تمام خوبی ها است و باید با برگزاری این چنین آیین هایی، جوانان و نسل آینده، با ویژگی های این شهید بزرگوار آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه همدان تجارب و سوابق ارزشمندی در برگزاری این چنین کنگره‌هایی دارد، اظهار داشت: به واسطه برگزاری کنگره های بزرگ ملی و بین المللی، همدان به عنوان یک استان فرهنگی و ممتاز در صدر استان های کشور قرار دارد.

شاهرخی تصریح کرد: آیت الله مدنی، از بزرگ ترین مفاخر و سرمایه گرانقدری است که نقش پر رنگی در باورهای دینی و فرهنگی مردم، تجلی و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی داشت.

استاندار همدان با بیان اینکه کمیته های هشت گانه این کنگره، تشکیل شده است و اعضای آن با جدیت کار را دنبال کنند تا اثرات آن برای جوانان ماندگار شود تاکید کرد: یکی از مهمترین برنامه های سال ۱۴۰۰ برگزاری این کنگره است و باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

شاهرخی ادامه داد: هفته گذشته جلسه مقدماتی برگزاری کنگره تجلیل و بزرگداشت شهید شاخص و هشت هزار شهید استان همدان نیز برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مقدمات و پیش برنامه های این کنگره در حال هماهنگی است، افزود: کنگره بزرگداشت شهید شاخص و هشت هزار شهید استان همدان بسیار با عظمت و فراگیر است و در سال ۱۴۰۲ برگزار می شود.

لازم به ذکر است ، شهید محراب آیت الله مدنی با نام «میراسدالله مدنی دهخوارقانی»، از سال ۱۳۵۱ به مدت ۱۰ سال ساکن شهر همدان بود و در سال ۱۳۶۰ به عنوان دومین شهید محراب انقلاب اسلامی در تبریز به شهادت رسید.

288874

مطالب مرتبط