آخرین وضعیت بازار رمزارزها امروز25 اردیبهشت 1400؛

کاهش چشمگیر ارزش بیت کوین بر بازار / کاردانو در لیست 5 ارز برتر

پس از اینکه چند روز قبل ایلان ماسک اعلام کرد پذیرش بیت کوین به عنوان یک گزینه پرداخت برای خرید محصولات تسلا را متوقف می کند، این ارز به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. به طوریکه در عرض کمتر از یک روز، ارز رمزنگاری شده اول بازار از 58000 دلار به پایین ترین سطح 2 ماه اخیر خود یعنی زیر 47000 کاهش یافت.

تصویر کاهش چشمگیر ارزش بیت کوین بر بازار / کاردانو در لیست 5 ارز برتر

به گزارش سایت خبری پرسون،از آن زمان به بعد، BTC تاحدودی موفق به بازیابی سطوح قبلی شده و حتی چند بار تراز 50000 و 51000 را لمس کرده است. با این حال، هر بار تلاش این ارز با شکست روبرو شده و به زیر خط 50000 دلاری سقوط کرد.

در 24 ساعت گذشته، بیت کوین هنوز در همان سطح باقی مانده و تغییر چشمگیری نداشته است.

از سوی دیگر، رشد همزمان آلتکوین ها باعث شده است چیرگی BTC بر بازار بیش از هر زمان دیگری کاهش یابد. معیار مقایسه سرمایه بازار بیت کوین با بقیه دارایی های رمزنگاری برای اولین بار طی سه سال گذشته به زیر 40٪ رسیده است.

کاردانو به لیست 5 ارز برتر وارد شد

اگرچه اکثر کوین های جایگزین تاحدودی سقوط قیمت رهبر خود را دنبال کردند، ولی طی چند روز گذشته موفق شدند اندکی از زیان های اخیر را جبران کنند.

کاردانو یک نمونه بارز از این حرکت است. ADA نه تنها توانست به سطوح قبل از سقوط قیمت خود بازگردد بلکه به رشد خود ادامه داد و رکوردی تازه را به ثبت رساند. این ارز با شکست رکورد قبلی خود، تراز 1860 دلار را هم لمس کرد و موفق شد برای اولین بار تراز 2 دلار را شکسته و اندکی زیر 2200 دلار قرار بگیرد. با این افزایش قیمت، ADA به لیست 5 ارز برتر بازار وارد شد و ممکن است در صورت تداوم روند رشد خود، بتواند DOGE را نیز پشت سر بگذارد.

دوج کوین نیز در بازه زمانی یک روزه حدود 2 درصد افزایش داشته است. اتریوم، که با سقوط اخیر خود به 3600 دلار رسیده بود، مقداری بهبود یافته و اکنون بالای 4000 دلار قیمت دارد. از طرف دیگر، بایننس کوین هنوز نقطه عطف خود را پس نگرفته است و زیر 600 دلار ترید می شود.

ریپل 2 درصد رشد کرده است در حالی که پولکادات پس از 20٪ افزایش، بیشترین افزایش را از بین 10 ارز برتر تجربه کرده است. در نتیجه این تحولات، DOT به 50 دلار نزدیک شده است.

Polygon (56%), SushiSwap (20%), NEAR Protocol (20%), Ethereum Classic (18%), BakeryToken (15%), Reserve Rights (13%), The Graph (11%) و Fantom (10%) از دیگر ارزهایی هستند که امروز رشد دو رقمی داشته اند.

در نهایت ، ارزش کل بازار رمزنگاری بالاتر از 2.3 تریلیون دلار باقی مانده است.

منبع: cryptopotato

288527