نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس:

مدیریت درستی در اقتصاد کشور نداریم/ بحران مرغ و تخم مرغ ناشی از شبکه توزیع ناسالم

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با بیان اینکه شبکه توزیع ناسالم منجر به کمبود نهاده‌های دامی و بحران مرغ و تخم مرغ شد، گفت: تمام این مشکلات به دلیل آن است که مدیریت درستی در اقتصاد کشور نداریم.
تصویر مدیریت درستی در اقتصاد کشور نداریم/ بحران مرغ و تخم مرغ ناشی از شبکه توزیع ناسالم

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمدصالح جوکار در بازدید از موسسه خیریه علی(ع) و فاطمه(س) یزد اظهار داشت: متاسفانه در طول چند سال گذشته مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بسیار با مشکل شده است.

وی با بیان اینکه برخی خانواده‌ها به دلیل نداشتن پول از ازدواج فرزندانشان ممانعت می‌کنند گفت: این واقعا تاسف بار است که در خانواده‌ای دخترانش را به دلیل نداشتن جهیزیه نتواند به خانه بخت بفرستد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس اقداماتی برای جبران بخشی از مشکلات اقتصادی مردم صورت گرفته تصریح کرد: امیدواریم که امسال زمینه‌ای برای برون رفت از مشکلات جامعه به وجود آید.

جوکار با بیان اینکه ایران کشور فقیری نیست افزود: در سال 99 معادل 10 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی داده شده و آنچه که مورد نیاز واحدهای دامی و مرغداری‌های ما برای تولید گوشت، شیر، تخم مرغ بوده با ارز 4200 تومانی پرداخت شده و واردات هم انجام شده اما معلوم نیست این واردات کجا رفته است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما حتی یک ریال نهاده‌های دامی با ارز آزاد وارد کشور نمی‌کنیم افزود: تمام این نهاده‌ها با ارز 4200 تومانی وارد می‌شود ولی چطور می‌شود که دامدار و مرغدار ما باید این نهاده‌ها را به قیمت‌های بسیار گران و آن هم به سختی دریافت کند؟

وی با اشاره به اینکه این مشکل به وجود شبکه توزیع ناسالم برمی‌گردد خاطرنشان کرد: آیا واقعا مقصر اینکه 50 درصد این نهاده‌ها در خارج از شبکه توزیع شده مردم یا کشورهای خارجی هستند؟ با این وضعیت خب مرغدار اقدام به جوجه‌ریزی نمی‌کند و دامدار هم دام‌های خود را نگه نمی‌دارد و به این ترتیب بحران گوشت و تخم مرغ و مرغ در جامعه ایجاد می‌شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همین اقدامات سبب شد که مرغ هفت یا 8 هزار تومانی به بالای 30 هزار تومان در مقطعی از زمان برسد تصریح کرد: متاسفانه یک مدیریت درست و مناسب در حوزه اقتصاد کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/

287794

مطالب مرتبط