آغاز مبارزه با آفت در جنگل‌های ارسباران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: مبارزه با پروانه دم‌قهوه‌ای برگ‌خوار بلوط در جنگل‌های ارسباران با جمع‌آوری لانه‌های زمستان‌گذرانی این آفت آغاز شد.
تصویر آغاز مبارزه با آفت در جنگل‌های ارسباران

به گزارش سایت خبری پرسون، رحیم مهردادی با اشاره به اینکه جنگل‌های ارسباران از ابتدای سال جاری مورد پایش کارشناسان گیاه‌پزشکی و اعضای کارگروه تخصصی گیاه‌پزشکی این‌اداره‌کل قرار گرفته است، افزود: بر اساس گزارش این کارشناسان، آفت برگخوار دم‌قهوه‌ای بلوط در حوزه شهرستان اهر طغیان کرده بود.

وی اظهار داشت: کارگروه تخصصی گیاه‌پزشکی این اداره‌کل با حضور نمایندگان دانشگاه تبریز، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شد و بر اساس تصمیم کارگروه نسبت به انتخاب پیمانکار و عقد قرارداد برای جمع‌آوری لانه‌های زمستان‌گذرانی این آفت اقدام کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به ادامه اجرای عملیات کنترل و مبارزه با این آفت، بیان کرد: هم‌اکنون در شهرستان «هوراند» نیز عملیات کنترل و مبارزه با آفت‌ها در حال انجام بوده و در جنگل‌های اهر نیز از چهاردهم اردیبهشت امسال این عملیات آغاز شده است.

مهردادی ادامه داد: سایر مناطق جنگل‌های ارسباران نیز در حال رصد و پایش بوده و در صورت بروز طغیان آفت، برابر تصمیم کارگروه تخصصی گیاه‌پزشکی، اقدامات کنترلی انجام خواهد شد.

وی یادآوری کرد: با توجه به طغیان آفت‌ دیگری در سطح وسیعی از جنگل‌های کلیبر، جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران استان روز گذشته در محل استانداری آذربایجان‌شرقی تشکیل و تصمیم‌های جدی برای مقابله، کنترل و مبارزه با آفت ابریشم باف ناجور در جنگل‌های این شهرستان اتخاذ شد.

آذربایجان‌شرقی دارای ۱۸۸ هزار هکتار جنگل‌ بوده که ۱۶۴ هزار هکتار آن به جنگل‌های ارسباران تعلق داشته و در ۶ شهرستان استان گسترده شده است.

287012