وجود 458 پروژه فعال مدرسه‌سازی در کرمان

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان کمک خیرین را طی سال گذشته تاکنون داشته ایم که با اعتبارت دولتی در مجموع با حدود ۵۰۰ میلیارد تومان توانسته ایم ۴۵۸ پروژه را در این استان فعال کنیم.
تصویر وجود 458 پروژه فعال مدرسه‌سازی در کرمان

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، سید محمد واعظی نژاد روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل امور دارایی استان کرمان به رشد اعتبارات نوسازی مدارس استان کرمان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال ۹۹ مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی ملی داشتیم که با اعتبارات خیرین ۳۰۰ پروژه نیمه تمام در کرمان، فعال شد و به کمک خیرین و تزریق اعتبارات ملی و استانی توانستیم تعداد زیادی پروژه‌ جدید را تحویل آموزش و پرورش دهیم.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات و کمک های خیرین نیز کمک شایانی در رشد و توسعه فضاهای آموزشی داشته است اظهار داشت: مهر ۱۴۰۰ تعداد زیادی پروژه تحویل آموزش و پرورش می شود که کم سابقه و بی نظیر است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان تصریح کرد: تسریع در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی توسط اداره کل نوسازی مدارس این استان در حال پیگیری و اقدام است.

مدیرکل امور دارایی استان کرمان نیز گفت: مدرسه و امکان تحصیل از مهم‌ترین ارکان توسعه در هر کشوری است و با مدرسه و آموزش می‌توان بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را برطرف کرد.

حمید شهسواری افزود: آموزش و پرورش زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر جامعه به شمار می رود و مدرسه نخستین پله نردبان آموزش است.

وی تاکید کرد: بررسی عوامل موثر بر پیشرفت و ترقی در جوامع پیشرفته نشان می‌دهد، همه کشورهای موفق و توسعه یافته از آموزش و پرورش توانمند و کارآمد برخوردار بوده‌اند.

منبع:ایرنا

286367