فرماندار رشت تاکید کرد:

کاهش وابستگی های برون مرزی با ارتقاء و توسعه آموزش و پرورش

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش، در واقع سرمایه گذاری برای اعتلای جامعه و رشد کشور است، گفت: ارتقا و توسعه آموزش و پرورش توانمندی فرزندان این آب و خاک را افزایش و وابستگی های برون مرزی ‌را کاهش میدهد.
تصویر کاهش وابستگی های برون مرزی با ارتقاء و توسعه آموزش و پرورش

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، علی فتح اللهی امروز در مراسم ویژه روز معلم در آموزش پرورش ناحیه یک رشت ضمن تبریک‌ این روز فرخنده، اظهار کرد‌: روز معلم یادآور شهادت شهید مرتضی مطهری و تقدیر از تلاشگران عرصه علم و دانش است‌.

فرماندار رشت با بیان اینکه معمولا‌ مراسم شهادت در حزن و اندوه برگزار میشود اما اینکه شهادت این شهید فرزانه را جشن گرفته‌ و هفته‌ای به این مناسبت‌ برای فرهنگیان نامگذاری می شود نشانگر شخصیت بارز شهید مطهری است که اینگونه بعد از شهادتش ماندگار شد.

وی افزود‌: ‌لحظه لحظه زندگی شهید مطهری در خدمت به مردم‌، ‌افزایش آگاهی و ایجاد فضای علم و ادب و پرورش انسان ها سپری شد.

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان گفت‌: جهالت در انسان به صورت های متفاوت بروز میکند و آگاهی رساندن به انسان های جاهل بسیار سخت و طاقت فرساست، بدین سبب معلمان در مدارس و دانشگاه‌ها وظیفه سنگینی را در تعلیم و تربیت عهده دار هستند‌.

فتح اللهی با بیان اینکه پرورش یک فرزند مسئولیتی بسیار سخت و سنگین است افزود: مدرسه کانون پرورش، آموزش و یادگیری است‌ و تنها افرادی در این کانون می توانند به پرورش انسان ها بپردازند که توانایی اش را داشته و تفکرات و اندیشه هایشان در راستای اعتلای جامعه باشد.

وی با تاکید بر لزوم تجهیز و توسعه زیر ساخت های آموزش و پرورش ادامه داد: هر سرمایه گذاری که در آموزش و پرورش ‌انجام شود در واقع سرمایه گذاری برای اعتلای جامعه و رشدکشور است‌.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای آموزش و پرورش افزود‌: ارتقا و توسعه آموزش و پرورش توانمندی فرزندان این آب و خاک را افزایش و وابستگی های برون مرزی ‌را کاهش میدهد.

فرماندار رشت با تقدیر از تحقیق و پژوهش در زمینه تولید واکسن کرونا گفت: کشف و تولید‌ واکسن کرونا با اتکا به علم و دانش دانشمندان داخلی فراهم شد اگر علم و دانش را با استفاده از ظرفیت های موجود تقویت کنیم یقینا ‌مثل همیشه تاثیر شگرفی در توسعه جامعه ‌مشاهده خواهیم کرد‌.

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان اذعان داشت‌: بحران کروناویروس‌، دفاع مقدس و بسیاری از تهدیدات و تحریم ها مانع فرا گیری علم و دانش در کشور نشد‌.

فتح اللهی به حماسه بزرگ انتخابات در ۲۸ خرداد امسال‌، اشاره کرد و افزود‌: معلمان با زبان گویایشان در افزایش آگاهی و مشارکت حداکثری مردم موثر هستند‌ و ‌با ایجاد انگیزه در دانش آموزان و جوانانی ‌که آینده سازان فردای جامعه هستند می توانند در برگزاری باشکوه انتخابات تاثیرات ارزشمندی برجای بگذارند.

فرماندار رشت به همکاری آموزش و پرورش در انتخابات پیش رو هم از لحاظ نیروی انسانی و هم از حیث تخصیص مکان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۹ مدرسه شهرستان رشت به عنوان شعب اخذ رأی در انتخابات همکاری لازم را انجام می‌دهند‌. ‌

286282

مطالب مرتبط