مراقب کلاهبرداری با نام "بیمه سلامت" باشید

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: مردم مراقب کلاهبرداری با عناوین «کارت هوشمند بیمه» باشند زیرا بیمه سلامت هیچ تماس تلفنی و پیامکی با مردم ندارد.
تصویر مراقب کلاهبرداری با نام "بیمه سلامت" باشید

به گزارش سایت خبری پرسون، فریده جعفری با اشاره به سو استفاده برخی شرکت‌های سودجو از نام بیمه سلامت اظهار داشت: با اجرای طرح الکترونیکی کردن فرآیندهای بیمه‌ای و حذف کاربرد دفترچه‌های درمانی، برخی از شرکت‌ها و افراد ضمن برقراری تماس تلفنی یا از طریق فضای مجازی با بیمه شدگان، با وعده‌های واهی و غیرواقعی به مردم و در قبال اخذ مبالغی با ترفندهای" صدور کارت بیمه سلامت "یا "کارت هوشمند بیمه " اقدام به سود جویی می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: هر گونه وابستگی این شرکت‌ها به سازمان بیمه سلامت ایران کذب بوده و هیچ کارت جدیدی جایگزین دفترچه‌های قدیمی نخواهد شد.

جعفری بیان کرد: اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی در سطح استان هیچ گونه تماس تلفنی برای صدور هیچ نوع کارتی را ندارد.

وی ادامه داد: تمامی خدمات بیمه‌ای این اداره کل در استان توسط ادارات بیمه سلامت و دفاتر نمایندگی و پیشخوان‌ها و خدمات الکترونیکی غیرحضوری سازمان انجام می‌گیرد و هرگز برای ارایه خدمات به افراد، از تماس تلفنی استفاده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: هر گونه فراخوان عمومی از طریق سایت رسمی اداره کل بیمه سلامت ایران به آدرس www.ag.ihio.gov.ir و یا از طریق صدور پیام در رسانه ملی و رسانه‌های جمعی معتبر صورت می‌پذیرد و مردم در صورت مشاهده تخلف، موارد را به سامانه ۱۶۶۶ اطلاع دهند.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که اجرای آن از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح، با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی حدود ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که زیرپوشش پنج صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.

286280

مطالب مرتبط