از 15 اردیبهشت عملیاتی می‌شود؛

آغاز مانور کاهش مصرف برق ادارات در گیلان

مدیرعامل توزیع برق گیلان از مانور سراسری سنجش آمادگی ادارات استان با هدف گذر از اوج مصرف در تابستان خبر داد و گفت: در این مانور که از ۱۵ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد دستگاه ها و ادارات ملزم به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق خود نسبت به سال گذشته می باشند.
تصویر آغاز مانور کاهش مصرف برق ادارات در گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، محمداسماعیل هنرمند روز یکشنبه اظهار داشت: این مانور از روز ۱۵ اردیبهشت ماه جاری و همزمان با سراسر کشور به اجرا درخواهد آمد و سنجش و ارتقای آمادگی شرکت‌های توزیع برق، سنجش نقاط قوت و قابل بهبود منابع انسانی و آماده به کار بودن تجهیزات و برنامه‌ریزی جهت رفع نقایص احتمالی از اهداف اجرای این مانور می باشد.

وی افزود: همچنین افزایش مهارت‌های فردی و جمعی و تبادل دانش و تجربیات، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ های اجرایی، سنجش میزان کارآمدی دستورالعمل‌ها و روش‌های اطلاع‌رسانی، هدفمند کردن کلیه فعالیت‌ها و آمادگی‌ ها، از دیگر اهداف اجرای مانور مذکور می باشد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه روند رشد بار سرمایشی در کشور به طور معمول از اردیبهشت ماه آغاز و تا مرداد ماه هر سال به اوج خود می‌رسد و ظرفیت‌های تولید نیروگاهی ایجاد شده با روند رشد بار متوازن نمی باشد، ضروری است که هرچه بیشتر مدیریت و محدودیت مصرف و تامین سهمیه انرژی بر مبنای الگوی مصرف به خصوص بار سرمایشی که بخش عمده اوج مصرف را به خود اختصاص می دهد، ضرورت پیدا می کند.

این مسئول بیان کرد: این مدیریت مصرف و محدودیت قبل از آنکه برای مشترکین خانگی و تجاری و یا صنعتی مورد اعمال قرار گیرد، لازم است از دستگاه‌ های اجرایی و نهادهای عمومی آغاز شود تا علاوه بر حفظ آمادگی این دستگاه‌ ها برای تداوم خدمت‌رسانی در زمان بحران‌ها، الگوسازی مناسبی نیز توسط خود حاکمیت صورت گیرد.

هنرمند خاطرنشان کرد: طی این مانور و از یک هفته قبل با ارسال اطلاعیه به سازمان ها و ادارات گیلان، اجرای مانور، اطلاع رسانی خواهد شد و در روز مانور با فرمان از مرکز پایش صنعت برق کل کشور، دستگاه ها و ادارات مذکور ملزم به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق خود نسبت به سال گذشته می باشند.

مدیرعامل توزیع برق استان گیلان تصریح کرد: حفظ آمادگی دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی مهم خواهد بود و در بازه زمانی ساعت ۱۱ تا زمان پایانی وقت اداری بازدید میدانی با حضور نمایندگانی از استانداری‌ها و یا فرمانداری‌ها و شرکت توزیع برق از نحوه مدیریت دیماند قابل مصرف یا محدود شده به‌ عمل آمده، سطح آمادگی دستگاه‌ها برای این مدیریت و همچنین میزان آماده به کاری مولدهای اضطراری کنترل خواهد شد.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار مشترک برق دارد و ۲ هزار و ۵۵۸ روستای گیلان دارای برق هستند.

منبع: ایرنا

286247