استاندار زنجان:

داغ‌دار کردن کرونا در پیک چهارم نزولی شد

استاندار زنجان با بیان اینکه میزان فوتی‌ها نسبت به پیک پایین بود و این نشان از عملکرد خوب دانشگاه علوم‌پزشکی است، گفت: البته در سه هفته اخیر نوسان بیماری مشاهده می‌شود و غفلت جهش دیگر را می‌سازد.

تصویر داغ‌دار کردن کرونا در پیک چهارم نزولی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، فتح الله حقیقی شامگاه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید مورد توجه باشد، افزود: در این شب‌های قدر از شهروندان درخواست می‌شود بواسطه رسانه‌های گروهی و فضای مجازی در منزل کنار اعضای خانواده از فیوضات آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه برخی افراد به دلایلی تمایل دارند از این شب‌های قدر به صورت حضوری در اماکن متبرکه استفاده کنند، اضافه کرد: این مراسم به‌صورت محدود در فضای باز اماکن متبرکه و طبق پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی مرکز بهداشت برگزار و به‌صورت دقیق حتی ورود، خروج و حتی محل نشستن افراد پایش می‌شود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه همه ناظرین و بازرسان به ویژه ناجا، بسبج، بهداشت و هلال‌احمر دقت کافی بر رعایت پروتکل‌های یادشده داشته باشند، گفت: مصوبات قرارگاه مرکزی اهمیت زیادی دارد و مسائل مربوطه نیز در این خصوص مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد یک قدم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی رو به پیشرفت هستیم که این نتایج خوبی به دنبال دارد، ادامه داد: بروز این وضعیت کاهش بیماران بستری و سرپایی‌های استان را موجب شده و از طرفی اقدامات خوب مرکز بهداشت و درمان استان نیز تاثیرگذار بوده است.

حقیقی افزود: وضعیت کنونی استان بیانگر آن است که همچنان باید پرقدرت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستورکار عموم باشد و از طرفی میانگین پی‌سی‌آر مثبت استان از ۶۲ درصد به ۶۹ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون رهگیری و بیماریابی هوشمند در جریان است از طرفی گردش ویروس در استان خطرناک و بالا شده است که امیدواریم تا پایان هفته آینده این روند کاهش یابد.

حقیقی ادامه داد: همچنان ۸۰ درصد بیماران کرونایی، تماس با افراد مبتلا، دورهمی‌های خانوادگی، مراسم ترحیم و تماس با افراد مبتلا در محل کار را دلایل گرفتاری خود به ویروس کرونا بیان می‌کنند.

وی اظهار داشت: بنابراین تماس با افراد مبتلا نشان‌دهنده این است که افراد PCR مثبت باید از منزل خارج شده و به نقاهتگاه‌ها بروند، دورهمی‌ها به حداقل برسد، مجالس ترحیم برگزار نشود و مراسم دفن نیز با کمترین جمعیت برگزار شود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هیچکس حق ندارد از گزارش‌های مردمی ناراحت شود، گفت: گزارشاتی که از سوی مردم، واصل می‌شود حتی اگر کارشناسی نباشد هم باید پذیرفت و قدردانی کرد چرا که برای آن گزارش زحمت کشیده‌اند.

و با اشاره به برخی مصوبات ستاد ملی کرونا خاطرنشان کرد: صادر نکردن گواهی عدم‌ پرداخت چک تا ۱۰ روز آینده، برداشتن شرط گواهی مالیاتی برای تمدید پروانه‌ها تا پایان شهریورماه، عدم جریمه مالیاتی و فرصت اقساط بانکی معوق تا پایان خردادماه از جمله این مصوبات بود که باید رعایت شود ضمن اینکه مقرر شد برخی مشکلات اصناف نیز برای هفته‌های آتی، بررسی شود.

منبع: ایسنا

286141

مطالب مرتبط