رفع تصرف 15 هزار متر از اراضی ملی در آستانه اشرفیه

فرمانده انتظامی گیلان گفت: فردی سودجو که به صورت غیرقانونی 15 هزار متر مربع از اراضی ملی آستانه اشرفیه به ارزش 75 میلیارد ریال را به تصرف خود درآورده بود به مرجع قضائی معرفی شد.
تصویر رفع تصرف 15 هزار متر از اراضی ملی در آستانه اشرفیه

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، سردار عزیزاله ملکی با تاکید بر لزوم ارتقاء آگاهی مردم برای صیانت و حفاظت از اراضی ملی، اظهار داشت: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مهم پلیس است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.

وی افزود: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای شهرستان آستانه‌اشرفیه، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره اینکه ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی اداره منابع آب به محل‌ اعلامی اعزام شدند، افزود: در بازدید از زمین‌های مورد نظر، بررسی‌های دقیق و جمع‌آوری مستندات و انجام کار کارشناسی مشخص شد، فردی سودجو به صورت غیرقانونی 15 هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و آن را به وسیله سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده است.

این مقام ارشد انتظامی به تشکیل پرونده در این رابطه اشاره کرد و بیان داشت: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

سردار ملکی از معرفی متهم 59 ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و تصریح کرد: کارشناسان ارزش زمین‌های تصرف شده را 75 میلیارد ریال برآورد کردند.

وی با بیان اینکه حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی از دست متجاوزان و سودجویان یک وظیفه همگانی است خاطرنشان کرد: مشارکت همه جانبه مردم برای تحقق این امر ضروری بوده و همه باید برای حفظ و صیانت از منابع ملی تلاش کنند.

منبع: پایگاه خبری پلیس

285975