از سوی صرافی تودکس در ترکیه صورت گرفت؛

انتقال 125 میلیون بیت کوین به صرافی کراکن!

به گزارش شرکت اسرائیلی ردیاب بلاکچین وایت استریم (Whitestream)، بین ماه های آگوست 2020 تا فوریه 2021 (مرداد تا بهمن 99)، تقریبا 5000 بیت کوین به ارزش تقریبی 125 میلیون دلار در زمان معامله (و بیش از 280 میلیون دلار به قیمت امروز)، از کیف پول های متعلق به صرافی تودکس (Thodex) به صرافی آمریکایی کراکن منتقل شده است.

تصویر انتقال 125 میلیون بیت کوین به صرافی کراکن!

به گزارش سایت خبری پرسون وایت استریم، که با وزارت دفاع اسرائیل قرارداد همکاری دارد، گفته است که به نظر می رسد این یک “عملیات خروج پول نقد” از طرف تودکس بوده است. به عبارت دیگر ، ممکن است تودکس قبل از پولشویی، بیت کوین ها را از مشتریان خود دزدیده و آنها را برای بازیابی به کراکن ارسال کرده باشد.

به گفته لِوی (Levy)، مجموعه ای از آدرس های کیف پول بیت کوین تحت کنترل تودکس، از طریق یک مجموعه کیف پول واسطه، بیت کوین ها را به آدرس مقصد ارسال کرده اند. بخش اعظمی از این مبلغ هم به کراکن منتقل شده است.

لوی در گفتگوی خود با وبسیات خبری دکریپت گفته است: “نکته اصلی این است که کراکن مقدار زیادی بیت کوین از مشتریان تودکس دریافت کرده است.”

لوی در پاسخ به این سوال که آیا می توان توضیحی صادقانه برای این مورد داشت، گفت: “فقط در صورتی می توان این حجم از معامله را توجیح کرد که تودکس تمام فعالیت های مالی خود را از طریق کراکن انجام می داد. اما واقعیت این نیست و این اتفاق بسیار عجیب است.”

ترکیه هفته گذشته بیش از 60 نفر را در ارتباط با کلاهبرداری برای خروج (exit scam) تودکس بازداشت، کامپیوترهای این شرکت را نیز توقیف و حساب های بانکی این شرکت را مسدود نمود.

روز پنجشنبه، شش نفر دیگر نیز به خاطر ارتباط مشکوک با این کلاهبرداری زندانی شدند، از جمله اعضای خانواده فاروق فاتح اوزر (Faruk Fatih Ozer) ، مدیر عامل این صرافی که بلافاصله قبل از اعلام تعطیل شدن صرافی به آلبانی فرار کرده است. گزارش شده است که ترکیه خواستار دستگیری اوزر شده است. اوزر ادعا می کند که مشکلات این صرافی به یک حمله سایبری مرتبط می شود نه کلاهبرداری.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه سایت خبری پرسون نمی باشد.

منبع: decrypt

285895