مدیر بیمه های اتکایی بیمه رازی در جشن ضیافت نور

مدیر بیمه های اتکایی بیمه رازی قراردادهای اتکایی گرفته شده شرکت را موجب پشتوانه بهتر و اطمینان بیشتر واحد فنی و نمایندگان برای نفوذ به بازار دانست.
تصویر مدیر بیمه های اتکایی بیمه رازی در جشن ضیافت نور

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر علی زین ساز در هشتمین شب از برنامه جشن ضیافت نور که به صورت زنده از صفحه اینستاگرام بیمه رازی منتشر شد در خصوص ابهام زدایی از موضوع اتکایی در نظر برخی از نمایندگان ، بیمه اتکایی را به معنای توزیع جهانی ریسک دانست و به فاصله گرفتن آن از این معنا با توجه به تحریم های موجود اشاره کرد.

زین ساز در خصوص وضعیت اتکایی شرکت افزود: در بیمه رازی قراردادهای خوبی از بیمه گران اتکایی در زمینه بیمه های آتش سوزی، مهندسی و بیمه های پول وجود دارد که کم‌نظیر هستند.

مدیر بیمه های اتکایی به پوشش اتکایی خودکار در بیمه نامه های باربری اشاره کرد و افزود: اگر از زاویه دیگری به موضوع نگاه کنیم در آیین نامه ۶۹ که در خصوص توانگری مالی است بیمه های اتکایی و واگذاری آن تاثیر مستقیم بر این امر داشته و از همین رو شرکت های بیمه باید به نحوی قراردادهای اتکایی را تنظیم کنند که بتوانند از مقام توانگری مالی خود حفاظت و حمایت نمایند.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده بر اساس ترازنامه شرکت و ریسکهای نوشته شده سعی بر آن بوده است که رتبه یک توانگری مالی حفظ شود.

مدیر بیمه های اتکایی بیمه رازی در مورد بیمه نامه بدنه اتومبیل گفت: بنا به درخواست واحد فنی و شبکه فروش، از سه سال گذشته در بیمه نامه بدنه اتومبیل، تمرکز بر بیمه نامه های خودروهای لوکس بوده و قرارداد اتکایی اخذ شده که واحد فنی و نمایندگان با یک پشتوانه بهتری و اطمینان بیشتری بر بازار نفوذ کنند و تقریبا در این زمینه دارای ۴۰ میلیارد ریال پوشش اتکایی هستیم و میتوان گفت این امر منحصر به این شرکت است.

دکتر علی زین ساز به بستن قراردادهای اتکایی معتبر در بیمه نامه های مسئولیت های حمل و نقل اشاره کرد و آن را جزو معدود قراردادهای موجود در این رشته بین شرکت های بیمه ای دانست.

وی درادامه به قرارداد مازاد خسارت حوادث فاجعه آمیز شرکت (کت اکسل) اشاره کرد و آن را از ابتکارات شرکت بیمه رازی دانست که شامل ۱۰ شرکت معتبر بیمه ای و با راهبری بیمه رازی است. این قرارداد به مبلغ سه هزار میلیارد تومان پوشش اتکایی در مواقع وقوع خطرات فاجعه آمیز مثل سیل، زلزله و غیره برای این ده شرکت را فراهم می کند.

زین ساز تصریح کرد: سرمایه در معرض خطر شرکت بیمه رازی در مورد زلزله در تهران حدود یک میلیارد دلار است که به احتمال زیاد همه این یک میلیارد دلار در زلزله و سیل یکجا آسیب نخواهد دید ولی در صورت فقدان این پوشش بقای شرکت به مخاطره خواهد افتاد.

زین ساز قراردادهای اتکایی موجود را عاملی جهت ایجاد مزیت رقابتی برای شبکه فروش دانست و اشاره کرد که نمایندگان تمایل دارند شاهد توانگری شرکت باشند و در واقع باید بدانند اگر حادثه ای پیش آمد شرکت متزلزل نخواهد شد و پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص پیش بینی و انجام شده است.

وی در پایان افزود: در ابتدای امر برخی اقدامات در این خصوص میسر به نظر نمی رسید ولیکن با تلاش و همکاری واحدهای فنی عملی شد تا مسیر برای نائل شدن به اهداف تعیین شده فراهم گردد.

گفتنی است در برنامه جشن ضیافت نور بیمه رازی که به مناسبت هجدهمین سالگرد تاسیس این شرکت و در ماه مبارک رمضان برگزار می شود، طی قرعه کشی بین نمایندگان حائز شرایط، هر شب یک سکه طلا و یک عدد چوب گلف به یک نماینده هدیه داده میشود که این جایزه در شب اول به آقای مصطفی اقتداری نماینده شعبه بندرعباس ، شب دوم به آقای یدالله مهدی زاده از شعبه ایلام، شب سوم به خانم اکرم شوقی نماینده زنجان، شب چهارم به آقای بابک رحیمی شاد نماینده تهران از شعبه کاشانی، شب پنجم به خانم لیلا موسوی از شعبه همدان، شب ششم به آقای حمید امینی از شعبه کرج، شب هفتم به منیژه خضری از شعبه ارومیه و شب هشتم به خانم هانیه زحمتکش تعلق گرفت.

منبع: سایت رسمی بیمه رازی

285802