به زودی در انگلستان انجام می شود؛

تجهیز 10هزار تاکسی به درگاه های پرداخت رمزارزهای مبتنی بر اتریوم

بر اساس اطلاعیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، شرکت های پرداخت موبایلی HIPS و بستر پرداخت تاکسی Nordic  با مشارکت یکدیگر امکاناتی را فراهم خواهند کرد که به کمک آن تاکسی ها در انگلیس و اسکاندیناوی بتوانند ارزهای رمزنگاری شده را بربستر بلاکچین اتریوم بپذیرند.

تصویر تجهیز 10هزار تاکسی به درگاه های پرداخت رمزارزهای مبتنی بر اتریوم

به گزارش سایت خبری پرسون، به موجب این همکاری، 10 هزار تاکسی در انگلستان و 20 هزار دستگاه تاکسی در اسکاندیناوی می توانند پس از عبور از مرحله آزمایش بتا که در ماه نوامبر (آبان ماه) اجرا می شود، از این درگاه پرداخت استفاده کنند.

این پلتفرم در ابتدا استیبل کوین USDC و توکن بومی HIPS با نام Merchant (MTO) را خواهد پذیرفت که بربستر اتریوم و تحت استاندارد ERC-20 آن صادر می شود. بر اساس این اعلامیه، پذیرش سایر ارزهای رمزپایه نیز در اسرع وقت در دستور کار این پلتفرم قرار می گیرد.

این سیستم، که در اصل HIPS Merchant Protocol و پلتفرم درگاه پرداخت HMP و توکن بومی آن را شامل می گردد، به عنوان “راه حلی توصیف شده است که مفاهیمی چون “حمایت از مصرف کننده” را از صنعت پرداخت های کارتی سنتی گرفته و به بلاکچین اتریوم وارد می کند”.

سیستم HIPS با تعداد زیادی از بسترهای پرداخت همکاری می کند تا امکان استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای پرداخت همه چیز، از اشتراک مجله تایم گرفته تا سبزیجات ارگانیک را فراهم کند.

سیستم HIPS که اوایل این ماه لانچ شد، به گونه ای طراحی شده است که برای هر بلاکچین با قابلیت پشتیبانی از قراردادهای هوشمند کارایی دارد؛ به این معنی که در آینده نه تنها از اتریوم بلکه از کاردانو و سولانا نیز استفاده خواهد کرد.

در حقیقت، این پروتکل که از قابلیت ” سرعت معاملات در زمان واقعی” برخوردار است، نه تنها برای اتریوم، بلکه برای بلاکچینی مثل سولانا نیز ساخته شده است ، که در این بیانیه از آن با عنوان “یک بلاکچین سریع نام برده شده است که می تواند بیش از 50000 تراکنش را در هر ثانیه پشتیبانی کند. زمان بلوک در این بلاکچین 400 میلی ثانیه و کارمزد تراکنش آن تقریباً 0.00001 دلار است. “

این سرعت حتی برای کوتاه ترین سفرهای درون شهری با تاکسی نیز کافی است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: decrypt

285782