ابوترابی در گفتگو با پرسون؛

مجازات در انتظار رئیس جمهور/ روحانی ۴ فروند هواپیما آورد و مردم را فریب داد!

ابوترابی گفت: دولت بداند که اگر مصوبات مجلس را رعایت نکند، از شخص رئیس جمهور تا تمام کسانی که همراه او بودند کوتاه نخواهیم آمد و مجازات قانون ۲۵ حبس سال است.
تصویر مجازات در انتظار رئیس جمهور/ روحانی ۴ فروند هواپیما آورد و مردم را فریب داد!

ابوالفضل ابوترابی " عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی" در گفتگو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون در تبیین دبه کردن آمریکا در مذاکرات وین، اظهار کرد: قانون اقدام راهبردی مجلس که حقیقتا یک قانون راهبردی و اثرگذار شد؛ نتایج این قانون این شد که آمریکایی ها امروز بپذیرند و پای میز مذاکره بیایند و به سمت و سوی لغو تحریم ها بروند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، گفت: خروجی قانون مجلس که اولتیماتوم داد، نتیجه اش ایجاد یک فرصت طلایی برای دولت است؛ که متاسفانه دولت این فرصت طلایی را دارد میسوزاند. در این قانون برای افرادی که تحت هر سمتی، عنوان و با هر پست و مقام، قانون ۹ ماده ای اقدام راهبردی مجلس را انجام ندهند، ۲۵ سال حبس در نظر گرفته شده است.

ابوترابی با اشاره به اینکه ۳ ماه به دولت فرصت دادیم تا دولت از برجام خارج شود، بیان داشت: متاسفانه از این فرصتی که مجلس در اختیارشان گذاشت، دولت هنر استفاده از آن را نداشت و بهتر که بگوئیم آقای ظریف هنر دیپلماسی را ندارد؛ در این ۸ سال نیز فرصت سوزی کردند و اگر دولت این مصوبات مجلس را رعایت نکند از شخص رئیس جمهور تا تمام کسانی که در این مسائل دخیل هستند، کوتاه نخواهیم آمد و مجازات قانون ۲۵ حبس سال است.

این نماینده مجلس در رابطه با اینکه حرف دل امریکا را از زبان سفیر فرانسه در ایران به خوبی شنیدیم، بیان داشت: سفیر فرانسه رسما اعلام کرد که برای اینکه یاران و دوستان خود در ایران مجددا رای بیاورند، باید یکسری ویژگی ها و رفع تحریم های کوتاه مدت به ایران بدهیم؛ این سفیر فرانسه حرف دل تمام کسانی که پشت میز مذاکره اعم از آمریکا و انگلیس هستند را بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز کل تیم اطلاعاتی نظامی و داخلی اسرائیل غاصب به آمریکا برای مذاکرات وین رفتند، اشاره کرد: آمریکا در مذاکرات هیچ وقت عجله نمیکند و در تمام مذاکرات، بهترین کارشناسان را در تمام رشته ها می آورند تا مذاکرات را به نحوی که می خواهند مدیریت کنند.

این نماینده مجلس توضیح داد: تیم مذاکره کننده ما آقای عراقچی مانند برجام که مردم را نامحرم دانستند، دوباره با یک تیم محدود و ناقص از نظر کارشناسی و خلاف منویات مقام معظم رهبری که فرمودند حرف قطعی جمهوری اسلامی این است که همه تحریم ها برداشته شود و گام به گام نباشد؛ وارد عمل شدند و اینها رفتند نام گام به گام را برداشتند ولی محتوا همان گام به گام است.

وی اظهار کرد: آمریکا رسما اعلام کرد که تحریم ها را بر نخواهیم داشت، متاسفانه اگر تحریم ها برداشته نشود، فرصت طلایی را که قانون در اختیار دولت قرار داده است، از بین خواهد رفت. مسئولین ما با عجله و همسو با دشمن برای انتخابات رقابت می کنند؛ مانند آقای روحانی که در دور دوم انتخابات ۴ فروند هواپیما آورد و مردم را فریب داد و یک نمایشی را به مردم نشان داد که دوباره همان قصه دارد تکرار می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه آمریکا صادقانه صحبت می کند و چیزی به عنوان دبه کردن در مذاکرات وین ندارند، بیان داشت: آمریکایی ها میگویند ما ۳ نوع مذاکره با ایران داریم یک مذاکره تحریم هاست، دوم یک نوع تحریمی است که اصلا قابل برداشتن نیست و سوم یک نوع تحریم که زمانبر و پیچیده است. مذاکرات بصورت تعلیق است، هروقت هم که رئیس جمهور بخواهد برمی دارد و چون در کنگره نرفته و تصویب نشده است؛ تضمینی نیست که رئیس جمهور آینده هم بردارد یا برندارد. مسئولین ما خودشان را به خواب زدند.

گفتگو از ساراپیرانه

انتهای پیام/

285696