استاندارتاکید کرد:

سند ملی آمایش مبنای سرمایه گذاری طرح های توسعه ای در گیلان

استاندار گیلان تاکید کرد که هر سرمایه‌گذاری و برنامه اجرایی در گیلان باید منطبق با سند آمایش سرزمینی و در راستای برنامه‌های توسعه‌ای استان باشد.
تصویر سند ملی آمایش مبنای سرمایه گذاری طرح های توسعه ای در گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، دکتر ارسلان زارع در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تأکید بر اینکه هر سرمایه گذاری و برنامه اجرایی باید منطبق با آمایش سرزمینی با محوریت سبز - آبی و در راستای برنامه‌های توسعه‌ای گیلان باشد، افزود: منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان با محوریت کشاورزی و صنایع ، شکل گرفته و البته باید به رونق گردشگری نیز کمک کند.

وی تفاهم نامه همکاری بین وزارت کشور و ستادکل نیروهای مسلح با رویکرد کارآفرینی و در جهت افزایش مهارت افزایی بیشتر را اقدامی موثر و مثبت ارزیابی کرد و از تصویب ۲۵ درصدی منابع تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال ۱۴۰۰ برای بهره مندی کارکنان وظیفه خبر داد.

نماینده عالی دولت در گیلان همکاری و نتایج سازنده بسیج مهندسین و موسسه تحقیقات برنج در تهیه ارقام دقیق تر و عملیاتی تر تولید این محصول راهبردی را یادآور شد و گفت: باتوجه به امکانات موجود در گیلان، تأمین امنیت غذایی کشور راهبرد اساسی استان بوده و قابلیت تولید بیش از ۳۰ درصدی سهم محصول برنج وجود دارد.

دکتر زارع حفظ کاربری اراضی کشاورزی و توجیه اقتصادی برای کشاورزان را موجب ترغیب آنان در جهت تداوم فعالیت‌های مرتبط دانست و اظهار داشت: حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع آب و خاک و سایر منابع طبیعی، از عوامل توسعه پایدار و کسب توفیقات بیشتر است.

285664

مطالب مرتبط