صدور مجوز 346 مشاغل خانگی در البرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه رقم تسهیلات مشاغل خانگی در سال 99 را به بیش از ۶ برابر افزایش داده ایم، گفت: در سالی که گذشت ۳۲۱ مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۲۵ مجوز مشاغل خانگی پشتیبان صادر شد.
تصویر صدور مجوز 346 مشاغل خانگی در البرز

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، رامین ربیعی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ تعداد ۲۰۰ کارت قالیبافی صادر و ۷۸۰ کارت قالیبافی تمدید و تعداد ۱۲ جواز تاسیس و پروانه تولید در حوزه فرش تمدید شده است.

وی درباره تعداد قالیبافان بیمه شده افزود: تاکنون تعداد ۲ هزار و ۶۱۸ نفر از قالیبافان استان تحت پوشش بیمه شده تامین اجتماعی قرار دارند همچنین در سال گذشته تعداد ۸۲۹ نفر جهت استفاده از بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به مرکز ملی فرش ایران معرفی شده اند که روند کار آن‌ها به دقت در حال پیگیری است.

این مسئول در ادامه درباره میزان مجوز‌های صادره در حوزه مشاغل خانگی بیان داشت: در سالی که گذشت ۳۲۱ مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۲۵ مجوز مشاغل خانگی پشتیبان صادر شد.

ربیعی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های حمایتی در حوزه مشاغل خانگی را بحث تسهیلات بانکی دانست و عنوان کرد: اعتبار تخصیصی به سازمان صمت استان البرز در حوزه مشاغل خانگی ۶ میلیارد ریال بود که با رایزنی‌های صورت گرفته و تامین اعتبار از محل اعتبارات برگشتی سایر دستگاه‌ها با افزایش ۶ برابری این رقم، موفق به اعطای تسهیلات به ارزش ۳۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال شدیم که تمام این مبلغ در راستای حمایت از تولید و پشتیبانی از مشاغل خانگی در قالب تسهیلات، جذب و پرداخت شد.

285462