تشکیل ستاد صیانت از جمعیت در وزارت بهداشت

با دستور سعید نمکی به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، کمیته ستادی صیانت از جمعیت با مشارکت معاونت‌های بهداشت و درمان این وزارتخانه تشکیل می‌شود.
تصویر تشکیل ستاد صیانت از جمعیت در وزارت بهداشت

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای خطاب به علیرضا رئیسی، معاون بهداشتی نوشت: با توجه به روند فزاینده کاهش نرخ باروری و تغییر در ساختار جمعیتی کشور، به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تاکید شده است که اقدامات لازم را برای برنامه ریزی جمعیتی انجام دهند.

وی افزود: بر این اساس لازم است برای جلوگیری از این روند، کمیته ستادی صیانت از جمعیت با مشارکت معاونت های بهداشت و درمان وزارت بهداشت تشکیل شود. همچنین لازم است نظارت بر فرآیند تدوین برنامه عملیاتی جمعیتی دانشگاه ها تا ۳۰ اردیبهشت (روز ملی جمعیت) نهایی شود.

نمکی تاکید کرد: برنامه ریزی برای طرح این موضوع در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی قبل از ۳۰ اردیبهشت انجام شود و گزارش پیشرفت اقدامات به اینجانب ارائه شود.

بر اساس اعلام مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور، نرخ باروری در کشور در سال ۹۹ به ۱.۶ و رشد جمعیت به ۰.۶درصد کاهش پیدا کرده که کمترین میزان در طول تاریخ ایران است.

285414